mandag den 22. september 2014

En slags islænder


Som jeg skrev i mit forrige indlæg, kopierede jeg det fine mønster til Sigurds sweater fra TV-serien Matador.

Da jeg ingen mønster havde strikkede, jeg hele tiden efter den blå bluse. Så kunne det ikke gå helt galt.

Den blå er lige høj for og bag i halsen. Her lavede jeg vendestrik, så den blev højere bag end for.
Det er længe siden jeg har strikket tofarvestrik, men hvor har det været hyggeligt at genoptage.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
Helt og aldeles efter mit hoved. Jeg strikkede krop og ærmer for sig og samlede hele arbejdet til raglan.
 
GARN:
Blackhill Højlandsuld fra Garnudsalg.dk
Farve: Løkken Strand og Antrasit
Jeg har strikket med 2 tråde gennem hele arbejdet.
Jeg har glemt at veje sweateren inden jeg afleverede den.
 
PIND:
4
og 3½ i ribben
 
STØRRELSE:
Sigurd som er en str. 2-3 år i højden og 1 år i bredden.
 
BEMÆRKNINGER:
Mønstret hedder Hanefjed.
Jeg har også vævet i det mønster og har efter jeg kom hjem fra Portugal set at det er et vældig populært mønster her til efteråret.

22 kommentarer:

  1. Kjempeflott genseren. Herlig du har strikkt. Jeg liker mønsteret.
    Hilsen til deg fra Viola.
    Ha en riktig fin uke :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Viola og også rigtig god uge til dig.

      Slet
  2. Hvor er den fin- det er da vist en af de ægte klassikere.

    SvarSlet
  3. Sigurd bliver da hot på mere end en måde. Sjovt at du lige har ramt ind i en trend.

    SvarSlet
  4. Den ser simpelthen så skøn ud. Jeg er sikker på at Sigurd og forældre bliver glade

    SvarSlet
  5. Hold nu lige op Ulla,ham Sigurd er altså heldig :)), hvor er den altså flot

    SvarSlet
  6. Hvor er det en sød trøje. Man kommer ikke til at fryse, når man er nabobarn hos dig :-)

    SvarSlet
  7. Super sød sweater - skønt du har lille Sigurd at strikke til :)) Og rigtig sjovt at de gamle mønstre får lov at komme frem igen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er så glad for at Sigurds mor synes det er fedt med hjemmestrik.

      Slet
  8. Aisi, den var flott! Jeg synes det er så pent med heldekkende mønstre.

    SvarSlet
  9. Det er bare så fint et mønster. Sej lille sweater :o)

    SvarSlet
  10. Hvor er den flot og hvor er han heldig ;-) Smukt stykke håndværk ;-)

    SvarSlet