tirsdag den 28. maj 2013

Peasy med lidt fakta

 

 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
af
 
GARN:
og
I alt 320 gram,
De to garner klæder hinanden fantastisk og efter en vask er det den blødeste lækreste strik man kan forestille sig.
  Kenneth  har selvfølgelig solgt mig garnere.
Prisen for herligheden er kr. 128 kr.! + knapperne fra kagedåsen.
 
PIND:
4
 
STØRRELSE:
XL
 

BEMÆRKNINGER: 
.
 Jeg har fulgt opskriften indtil raglan afslutningen. Ja altså med undtagelse af at jeg strikkede den på rundpind i stedet for to pinde.
Herefter er det frit efter "Ullametoden". Strik så det passer.
Når man strikker oppefra og ned kan man hele tiden prøve strikken og forme den.
Jeg er vild med den metode for jeg er for kort nogle steder og for bred andre steder til de gængse opskrifter.
 
En anden ting jeg er vild med er "hækle og klippe op" metoden.
Den er intet mindre end genial.
Jeg har set den første gang hos Liselotte og hun henviser til denne side hvor Kat Davies har lavet en udførlig beskrivelse af hvordan man gør.
 
Tør jeg, tør alle. Så bare i gang med hæklenål og saks.
 

14 kommentarer:

  1. Tillykke med resultatet. Den ser rigtig dejlig ud. Jeg bliver nødt til at prøve at " hæklemontere" - når jeg får samlet mod sammen ;-)

    SvarSlet
  2. Tak for dejlig fakta boks, og igen - hvor er den fin med de røde knapper. Hækle montering er simpelthen genial, man får sådan en fin bagside

    SvarSlet
  3. Hej
    Den er super fin. Ja den hækle metode fald jeg også for hos Liselotte, og har prøvet den på en lille pige trøj, er bare bange for den travler op efter vask, hvilken den sikke ikke gør, men kan ikke helt slippe det.

    Det er en fin model, og det er altid godt med en klassisk cardigan.

    SvarSlet
  4. Jeg elsker, elsker og elsker mine Peasy, så jeg håber, at din vækker lige så stor lykke. De røde knapper er bare flotte! :-)

    SvarSlet
  5. Den ser helt uimodståelig ud, og jeg må eje min egen på et tidspunkt! Smukt billede!!

    SvarSlet
  6. jeg har godt set det klip på utube, hvor man hækler og klipper op. Men jeg har endnu ikke vovet forsøget ..
    Peasy ser godt ud.

    SvarSlet
  7. Har også fornyeligt prøvet hækl klipper metoden og kan også varmt anbefale den. Hvor er den blevet skøn din trøje:-)

    SvarSlet
  8. Skøn trøje, jeg tror Peasy må på to dó listen, ved bare ikke om jeg kan strikke efter engelsk opskrift.
    Den hækle/ klippe metode er virkelig smart , ser så fin og fuldendt ud:-)

    SvarSlet
  9. Den er skøn, den trøje. Og tænk så til den pris. Fantastisk!

    Hækle-klippe-metoden har jeg til gode. Det ser flot ud, - jeg forstår ikke, hvordan det holder, men nu har jeg set det flere steder, så mon ikke jeg tør prøve....?

    SvarSlet
  10. Den ser rigtig lækker ud og jeg er stadig vild med dit valg af knapper. Hækle-metoden har jeg brugt nogle gange - super nemt i forhold til at sy :)

    SvarSlet
  11. Hvor er den blevet skøn, det er en rigtig fin farve, den har

    SvarSlet
  12. Peasy er så smuk og de knapper er da bare fine til :-) den er også ønsket her. Tror jeg må prøve den opklipnings metode på en lille prøve inden.

    SvarSlet
  13. Hvor er den flot Ulla, man kan se at garnkombinationen er blød og lækker.
    Opklipningsmetoden ser rigtig smart ud, den skal jeg også prøve for første gang på min Peasy, det glæder jeg mig til, for jeg har altid syet på maskine.

    SvarSlet
  14. Den er altså fin. Og jo jeg er i gang med at strikke rundt, for når alle andre kan, kan jeg ikke have sidden de på mig, at jeg ikke har gjort forsøget :)

    SvarSlet