torsdag den 20. juni 2013

Vest med Harlekin

Naboen har inviteret på Brunch og så er en lille blomst på sin plads synes jeg.
Det bliver denne vest til Sigurd som han kan bruge til efteråret.
 
Den meget mørkebrune garn er måske ikke førstevalget til beklædning til babyer,
men jeg synes den er skøn sammen med harlekinsmønstret i friske farver.
Farverne i mønstret er ført videre til kanterne.
 
OPSKRIFT:
En vest i "strik til englebørn" danner idéen og størrelsen har jeg beregnet ud fra en lille trøje jeg lånte af Sigurds,
 hvorefter jeg gik på jagt på Ravelry for at finde noget der kunne passe.
Den lille uglevest passede i strikkefasthed og størrelse, så den brugte jeg som grundmodel.
 
 
GARN: 
Ca. 55 gram brun Cashmere-/silke/uld
og til mønstret:
Blackhill Højlandsuld strikket med 2 tråde i farverne
Andeæg, Græshoppe og Syrlig.
Ca. 3-4 gram af hver.
 
GARNLEVERANDØR:
 
PIND
3 3/4
og ribkanterne 3½
 
STØRRELSE:
Ca. 6-9 måneder
25 cm bred, 20 cm til ærmegab, 32 cm hel længde
 
BEMÆRKNINGER:
 
Et lille fif jeg altid har brugt er at strikke en kontrasttråd ind hvor jeg begynder ærme og halsudskæringer. Så er det meget lettere at tælle hvor mange pinde der er strikket. Tråden er let at fjerne bagefter.
 
Og så til slut et par billeder af et par gæster vi havde her til morgen.

 

6 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet fin - så starten forleden på Ravelry :)
    Dejlige morgengæster :)

    Marianne

    SvarSlet
  2. Dejlige gæster og fin lille vest, den skal nok blive modtaget med glæde!

    SvarSlet
  3. Fin lille vest som nok skal bringe glæde. Ulla, jeg har lige et spørgsmål til Peasy: Når du når den ønskede længde strikker du så frem og tilbage for at danne den retstrikkede kant og lukker de 4-5 ekstra masker af inden, som er til opklipning. Håber du forstår mit spørgsmål. På forhånd tak

    SvarSlet
  4. sød lille vest og faktisk synes jeg at jeg har set en del i brunt især de de små drengebabyer så tror faktisk du har lavet noget der er drønmodernet :-)

    SvarSlet
  5. Sikken fin gave - den skal nok vække glæde

    SvarSlet