torsdag den 24. juli 2014

Der er aldrig for varmt til at strikke...

Jeg kan altid strikke uanset temperaturen, men nogle gange må strikken på lager til køligere tider.
Det gælder blandt andet mit nyeste sjal.
Et kæmpe et af slagsen. 240 cm fra spids til spids! Så det er jo nærmest et tæppe.
Jeg vil nyde at slænge det omkring mig når temperaturen daler.
Den røde I-Cord fuldender arbejdet på smukkeste vis.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
af
 
PIND:
Jeg har brugt pind 5 i stedet for 3,75-4
 
STØRRELSE:
240 cm x 75 cm
 
GARN:
Ialt 360 gram. Jeg har ikke fordelingen pr. farve.
Sjalet er strikket med to tråde.
 
 Råhvid strib = Silk/Mohair farve 11 (kit)og Cotton/Wool farve 1 (flødeskum)
Lysegrå strib =  Silk/Mohair farve 11 (kit) og Cotton/Wool farve 50 (kitgrå)
Mørkegrå strib  =  Silk/Mohair farve 6 (brun) og Cotton/Wool farve 52 (skiffer)
Sort strib = Silk/Mohair farve 6 (brun) og Cotton/Wool farve 53 (lakrids)
Den røde kant = Silk/Mohair farve 9 (mørk rød) og Blackhill Højlandsuld i farve Ulla Rød
 
Alle garner er fra Garnudsalg.dk
 
BEMÆRKNINGER:
Jeg valgte at strikke på et helt nummer tykkere pinde for at få et fluffy udtryk.
Sjalet er strikket med vendepinde/forkortede pinde og det giver et rigtig fint udtryk.
Jeg har strikket flere masker mellem vendingerne på den mørkegrå og sorte strib.
Ellers havde jeg hvis fået et helt familietæppe..

20 kommentarer:

  1. Hejsa.
    Sjovt jeg endte med at lave et sjal, som ligner dit.Jeg har dog orange kant og det venter også på koldere tider. Er lidt vild med Stephen West og hans fancy mønstre.
    Nemt at strikke og jeg har strikket 2 andre af hans tørklæder. Pas på dig i solen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vsr også lige ved at vælge den orange Helle. :)
      Jeg har også strikket flere af SW's modeller. Han er bestemt ikke kedelig;))

      Slet
  2. hej Ulla, sjalet er kanonflot og den røde kant er prikken over i´et !

    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Angrlika. Jeg er også lidt vild med den røde streg:)

      Slet
  3. Smukt sjal Ulla, jeg må vist se lidt nærmere på Stephen West :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Han laver mange skønne ting Anne og en del skøre også ;))

      Slet
  4. STORT OG FLOT... med elegante linjer.... det må få sjalet til at falde ekstra smukt?
    Den røde kant indrammer det bare perfekt! Jeg kan så godt lide en kant med lidt spræl!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er kæmpe Anne, men smyger sig på bedste vis. Det er perfekt til en kølig aften i Kaffehuset.. Så jeg gemmer det lige lidt til kærligheden kommer;)))

      Slet
    2. Grinwr. Den stavekrontrol altså... Kærlighed = kølighed

      Slet
    3. Ti hi....det lød ny ellers så romantisk!!!

      Slet
  5. Super fint. Og i dejlige farver. Som du selv skriver den røde er prikken over i'et.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lidt pling pling må der til Anne Marie;)

      Slet
  6. ... ej ulla - hvor er "køb-nu-med-det-samme" knappen - .....
    suuuk suuuuk suuuk - nøj hvor er det flot med flottere og flottest på !!!
    har aldrig set noget der er smukkere - er helt enkelt fuldstændig solgt til dit fine mesterværk og især farvesammensætningen !!!
    hvor er du bare dygtig til strik !!! hvis du boede lidt nærmere - hold da op, ville gøre meget for at få lov til at få en strikke-undervisningstime en gang imellem.
    ... og hvor er du bare en sød og kærlig mor - glæden lyser ud af din datters ansigt.
    tak for altid dejligt indblik i din vidunderlige strikke verden de kærligste hilsner - nicole (nicolles2205 på ig)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nicole tusinde mange tak for dine skønne ord...

      Slet
  7. Meget flot sjal!
    Jeg er selv i gang med min 3. Smooth Move! En i den gamle uld/bomuld fra garnudsalg,en i klittfarverne og en i vinterfarver i Blackhill højlandsgarn. Men nu er strikkepausen med den sidste på grund af varmen. Strikker lige strømper!
    Tak for inspirationen med den røde kant!
    Sommerhilsen Ursula

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så hyggeligt at strikke synes jeg. Der kommer også flere på mine pinde.

      Slet
  8. Hvor er den flot og spc. det røde toutch er jeg vild med !

    SvarSlet
  9. Men sikke et lækkert tæppe :)
    Det er altså et flot sjal, og jeg er sikker på det helt fantastisk, når varmen forsvinder og kulden finder vej. Og så er jeg også ret vild med Icordafslutninger :)

    SvarSlet