mandag den 11. marts 2013

Tre skønne farver forenet til et lækkert stykke strik

Et af weekendens færdige projekter.
Eris hedder det. 
Et kæmpe tørklæde der kan vikles adskillige gange rundt om halsen,
eller bæres på sned med den ene
eller anden farve som dominans.
Jeg elsker det.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
 
GARN:
 
Blackhill Højlandsuld i farven Gollum sat sammen med Silk/Mohair  i farven  Sennep
Højlandsulden i farven Rullesten sat sammen med Blackhill Alpaca i farven Lys grå.
Højlandsulden i farven Cigar sat sammen med Alpaca i  Brun Sennep.
 
Samlet vægt:
235 gram

GARNPUSHER:
 
PIND:
5,5
 
BEMÆRKNINGER:
Jeg er vild med at blande garn på kryds og tværs.
Højlandsulden er fantastisk sat sammen med både Silk/Mohair og Alpaca.
 
Opskriften er ok skrevet, dog manglede jeg lige at vide hvor det var jeg begyndte.
Derfor denne farveforklaring.
Farve 1= Gollum
Farve 2= grå
Farve 3 = brun
 
 
 

38 kommentarer:

  1. Hvor er det blevet fedt! Fantastiske farver - og så måtte du også lige eje den mønstrede tunika/kjole, ser jeg ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det måtte jeg da Liselotte;0))og sjalet passer fantastisk til den...

      Slet
  2. Wow hvor er det flot, sikke farver og formen ser også ud til at være rigtig god, det må jeg lige tjekke ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Er man vild med kæmpe sjaler/tørklæder er Eris lige sagen..

      Slet
  3. Hvor er det flot, skønne farver.
    Den tunika hænger også i mit skab, dog uden ærmer ;))

    Yt

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker den tunika. Det er sjældent den får lov at hænge i skabet;0)

      Slet
  4. Nej hvor er det smukt. Jamen du godeste hvor ser det lækkert ud. Jeg er helt vild med de tre farver sammen på den måde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Camilla.. Jeg er allerede ved at udtænke mere i den farvesammensætning:o)

      Slet
  5. Øj hvor er det lækkert...super flot. Hilsen Joan M.

    SvarSlet
  6. Hvor er det bare lækkert -og anvendeligt :) Endelig et stykke multi-strik, som kan forvandle den kedelige t-shirt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det går ikke ligefrem i et med væggen;o))

      Slet
    2. Har forøvrigt tilladt mig, at kommentere dig på min blog :) Din stil inspirerer mig meget.

      Slet
    3. Tusind tak skal du have for de fine ord...
      Du laver selv nogle skønne ting kan jeg se.
      Camel, har jeg lige strikket til Lone. I en noget anden version end din meget skønne stribede.
      Lones har kun to striber:0)

      Slet
  7. Hvor ser det bare skønt ud :)

    SvarSlet
  8. Godt så Ulla,så fik du lige fristet mig til en tur til garnudsalg efter alpaca,og bagefter en tur afsted efter opskrift-for hold nu lige op hvor er det bare FEDT

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler.... du bliver SÅ glad for alpacaen Gitte... Prøv også silk/mohair, hvis du ikke allerede har været "i den skuffe". Den gør sig også helt vidunderligt sat sammen med højlandsulden,, eller alene for den sag skyld.

      Slet
    2. Opskrift indkøbt og printet,garn fundet på lager-egentlig købt til en camomille,men så må der jo bare købes igen,mit bliver Gollum,lilla og gråbeige,jeg kan ikke lide mohair,men eeeelllsker supersoft og alpaca :)),tak for at du lige fristede

      Slet
    3. Det lyder some en rigtig skøn farvepalet..
      Jeg brøs mig heller ikke om mohair, med undtagelse af denne... Den er så skøn.. det er faktisk en silk/mohair jeg har sat sammen med Gollum..

      Slet
  9. Super flot og skønne farver der klæder dig! Mums tror jeg godt jeg kan sige, ude at mærke :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er faktisk synd man ikke kan mærke gennem skærmen Kirsten.. For den er lige nøjagtig MUMS:0)

      Slet
  10. Hvor ser det superlækkert ud og sikke nogle skønne farver. Det klæder dig godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha Uldbegavet. Det var sødt sagt..

      Slet
  11. Hold op det er lækkert, smukt og anvendeligt. Kan kun gentage hvad de andre har skrevet - og jeg elsker et stort sjal og strikket i ren ret er det endnu bedre ;)
    Må lige se hvad min garnpakke indeholder , ellers må jeg jo bestille igen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er det godt at butikken ikke er længere væk end tasterne;0)))

      Slet
  12. Hvor er det smukt og lækkert ... smukke smukke farver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Irene.. Jeg er altså også bare helt pjattet med de farver..

      Slet
  13. super smart - og smuk farvesammensætning :o)

    SvarSlet
  14. Super smukt sjal, og mega flot facon.

    SvarSlet
  15. Hvor er det FLOT - du klæ'r de farver fantastisk :)

    SvarSlet
  16. lækker lækker lækker :-) og hvor den klæder dig.
    Majbritt

    SvarSlet