lørdag den 15. februar 2014

Sweateren der ikke kunne bestemme sig

 
Det var nu mig der ikke kunne bestemme mig.
Først ville jeg strikke mønstret fra Alfred, men jeg blev ret  hurtigt enig med mig selv om at det ikke kom til sin ret i det melerede garn.
Derfor skiftede jeg over til glatstrikning.
Det gik der så lidt tid med. Eller rettere det gjorde der ikke, for jeg fik ikke strikket videre på sweateren. Den endte nederst i strikkekurven.
Midt  i mine Pind 6 strikkeprojekter fandt jeg den frem igen. Jeg trængte til at strikke på lidt tyndere pinde. Jeg strikkede og strikkede, men så kedede det mig. Derfor kom der lidt farver på forneden. Det var som om det gled bedre på den måde.
For helhedsindtrykkets skyld strikkede jeg "Alfredmønster" forneden på både krop og ærmer.
Derefter afsluttede jeg alle kanter med en I cord i Henna Højlandsuld.
Jeg tror den kunne være blevet en rigtig smuk ensfarvet sweater, men striberne gør nu også et eller andet godt synes jeg.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
Igen min helt egen Top Down som passer mig.
Som altid vil jeg henvise til Liselottes GRATIS Top down opskrift lige her 
 
PIND:
3,75 og 4
 
GARN:
313 gram
fordelt ca sådan her:
100 gram Tweed me Pleace
200 gram grå af den jeg ikke ved hvad hedder, men som jeg vurdere til at have en løbelængde på omkring 550 m pr. 100 gram
Resten fordelt på
Syrlig, Gollum og Henna
Jeg har strikket med to tråde hele arbejdet igennem, med undtagelse af kanterne. De er strikket med én tråd.
Alt garn kommer fra Garnudsalg.dk
 
BEMÆRKNINGER:
Ikke nogen der ikke er skrevet før.

36 kommentarer:

  1. Smukt resultat Ulla! Den er jeg virkelig vild med :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Liselotte.. Det er jeg egentlig også ;0)

      Slet
  2. Så har du gjort det igen, en rigtig smuk og lækker trøje.
    Jeg er også vild med tweed mé please, men hvis det skal være en lyse trøje, hvad gør jeg så?
    Rigtig god weekend fra Luxembourg

    SvarSlet
    Svar
    1. Så ville jeg sætte en råhvid/sandfarvet garn til den, så bliver den automatisk lysere Marianne. ... og tak for rosen.0)

      Slet
  3. Fed trøje. Den er jeg super vild med. Det er en af dem jeg tænker, den må jeg eje. Men sådanne kan man jo blive inspiret af hinandens. Lækker er den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Anne Marie og selvfølgelig skal du da have strikket sådan en.

      Slet
  4. Den er vild flot og striberne og den smukke Henna farvede kant er smuk til. Jeg er overrasket over at der ikke er gået mere garn til men det skal man jo ikke klage over ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er gået 313 gram garn til Strikkefugl og ikke som jeg først havde skrevet i indlægget 213 gram. Jeg havde skrevet det rigtig ud for garnkvaliteterne, men altså ikke i den samlede vægt. Sorry...
      Det er rettet!! ;0)

      Slet
  5. Wauw den er flot ;-) Kan rigtig godt lide de farver du sætter sammen, for når du strikker de farver , ser det ud som om at de altid har hørt sammen ;-)
    Du er rigtig god til det med farvesammensætning. Endnu et pletskud fra Ulla Røjkjær ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Berit.. Du er supersød er du..

      Slet
  6. Der kan altså også komme noget godt ud af ubeslutsomhed! Smukke ambivalente striber og Alfred i skønt samspil.
    Det bliver en af dem man slider op, tror jeg.

    SvarSlet
  7. Virkelig stilig med det fargeavbrekket du har lagt inn, ser så mye mer spennend ut og skaper liv åt din ellers grå genser.

    SvarSlet
  8. Det er da herligt ! der kan man bare se hvilken flot og unik trøje der kan komme ud af, at man ikke kan bestemme sig. Jeg synes jo at Alfred mønsteret er flot i det melerede - men det har en rigtig god effekt, at du skifter over i glat, og sætter de andre farver ind også. Den må da blive et hit.

    SvarSlet
  9. Smuk, smuk, - rigtig flot design.

    SvarSlet
  10. Tænk hvad du kan få ud af lidt kedsomhed i dit strik - den er skøn - og god detalje med navnebåndet ved halsen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kirsten. Ja den blev hvis ikke så ringe ;)

      Slet
  11. Hvis du ikke havde skrevet om processen, kunne du bilde enhver ind, at den var strikket efter nøje overvejelser, for den er superflot :) Og du får da snart gjort has på dit no name garn :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den garn er så lækker så selv om jeg ikke helt ved hvad den består af, skal den nok blive brugt ;)

      Slet
  12. Jeg synes det er godt den fik bestemt sig for den er ret fed.

    SvarSlet
  13. Striberne gør sig godt, og fed detalje med Alfred mønster oppe og nede. Lækker hals - lækker trøje.

    SvarSlet
  14. hej Ulla.
    Hvor er det dejligt at se de 'frække' farver sammen, det er meget inspirerende!
    mvh Bente Hein

    SvarSlet
    Svar
    1. Syrlig og Gollum er et par skønne farver;)

      Slet
  15. Ualmindelig flot trøje, skønne farve og fede detaljer med Alfred mønsteret. Helheds indtrykket er en fabelagtig sweater, som altid fra din hånd.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg rødmer og nyder rosen fra dig. Tak;)

      Slet
  16. Den er nydelig og jeg skulle ønske jeg hadde maken:)
    Du strikker mye fint og jeg vil gjerne følge med deg for å se hva du tryller frem.

    SvarSlet
  17. Du er så velkommen Elle-melle og tsk for de fine ord.

    SvarSlet
  18. Det er muligt den ikke gad og måtte finde sig i at blive pakket væk - men hvor er den blevet skøn. det ser ud som om alle tilføjelser og ændringer er tænkt ind fra starten :)

    SvarSlet
  19. Tak Pernille og til trods for den usle tilblivelse er det virkelig en af yndlingene nu:)

    SvarSlet