torsdag den 30. januar 2014

Nu fryser Sigurd ikke hænderne mere

Naboens søn Sigurd er ikke glad for at have vanter på ude i barnevognen. Han hiver dem af for et godt ord og får derfor iskolde hænder.
Hans mor spurgt om jeg ville strikke et par store vanter til ham og selvfølgelig ville jeg da det.
 Charmetrolden synes hvis vanterne smager dejligt.
Moderen er tilfreds med størrelsen, som jeg egentlig synes var til den store side til det bette pus.
Hun siger at når de går så langt op kan de ikke trækkes af. Er hun tilfreds, er jeg tilfreds.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
Vanter fra bogen Babystrik på pinde 3
 
PIND:
3 ½
 
GARN:
strikket med to tråde.
Jeg glemte at veje vanterne inden jeg afleverede dem.
 
BEMÆRKNINGER:
Jeg strikkede den mindste størrelse, men på tykkere pinde. Jeg satte en snoet snor i ved ribkanten og så undlod jeg snoningerne.
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Han ser da svært tilfreds ud med de nye vanter fra den hjælpsomme nabo :-)

    SvarSlet
  2. De er rigtig fine. Håber at de bliver på!

    SvarSlet
  3. Det må være dejligt, at have en nabo, der sørger for, at ens unger ikke fryser om fingrene :-)

    SvarSlet