onsdag den 8. maj 2013

Græshoppe, nu med stribede ærmer




Forleden dag viste jeg ikke om jeg skulle strikke
 stribede eller ensfarvede ærmer på blusen.
Som det tydeligt fremgår endte det med stribede.
Det har været en sjov lille sag at strikke.
Man slår et antal masker op og laver indtagninger to steder.
Strikker to stykker mangen til hinanden,
dog med sammenstrik på bag og knaplukning på for.
Derefter syr man skuldersømmene og
strikker ærmer i.
Til slut strikkes halskant
og side og ærmesømme sammensyes.
Navnet på blusen skyldes selvfølgelig at den grønne Højlandsuld hedder Græshoppe,
og da det er den dominerende farve lå det lige til højrebenet.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
Top af Hanne Falkenberg
Det er en meget gammel opskrift, som er gået ud af produktion,
men på hendes hjemmeside kan man finde én der ligner.
 
GARN:
(Græshoppe, Viol, Åbent hav, Smaragd)
sat sammen med
og 4 farver Blackhill Alpaca
(j174, 6701, c866, c750)
I alt brugte jeg 75 gram Højlandsuld og 55 gram AlpacA
 
STØRRELSE:
ca. 6 mdr.
 
PIND:
3
 
SÆRLIGE TEKNIKKER:
Jeg strikkehæfter altid ved farveskift.
 
 
Bagsiden
 

16 kommentarer:

  1. Selv om jeg havde foreslået ensfarvede ærmer, så synes jeg nu alligevel at den er blevet sød med de stribede.

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare flot. Tror da jeg må ud i en form for kopi :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Neg har hørt en lille fugl synge om at der ligger en kopi på Drops. Hvad den hedder ved jeg ikke..

      Slet
  3. Så er græshopper lige pludselige skønne. ;)
    Ja, underligt hun ikke har den mere.
    Der er en i voksen der hedder pyramide som jeg har strikket den er også et hit.

    Yt.

    Dejligt du kan strikke igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro jeg nyder at strikke igen Yt..

      Slet
  4. Hvor er den skøn, er sikker på at det var den rigtige beslutning med striberne på ærmerne. Jeg har en gang strikket Ludo som minder om, den var også rigtig hyggelig og en god måde at få brugt rester.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den minder meget om Ludo. Jeg kan faktisk ikke se forskellen..

      Slet
  5. Sikken fin lille græshoppe.

    SvarSlet
  6. Hvor er den blevet skøn, hvem er den heldige?

    SvarSlet
  7. Det er naboens dreng Sigurd som skal døbes i begyndelsen af juni.

    SvarSlet
  8. Den er blevet god. Den må på huskelisten, for der er masser af små i vente i vennekredsen.

    SvarSlet
  9. Skøn, skøn lille trøje, Ulla. Den vil helt sikkert vække jubel hos modtageren.
    Mon ikke lige jeg skal overveje en copycat til en af mine unge højgravide kolleger?! Det tror jeg da nok lige ;-)

    SvarSlet
  10. Hvor er den blevet kær - godt du valgte striber :)

    SvarSlet
  11. Superfin! Striper er stas. Og fargene gode!

    SvarSlet
  12. Hvor er den blevet fin :)

    Jeg troede faktisk den blev strikket indefra og ud, så ærmemaskerne allerede var på plads til viderestrik.

    SvarSlet