tirsdag den 4. februar 2014

Så fik jeg også en Kashmir Cardigan

 
Det tog lidt tid, men endelig er jeg færdig med Kasmir til mig selv.
Jeg er altså ikke god til tung strik på pind 6, men ind imellem må man jo lide for at få det man vil have.
Fordi der altid bliver spurgt om billeder med indhold har jeg i dag forsøgt mig udi at være min egen fotograf. Det er ikke let skulle jeg hilse at sige,
 men et par stykker blev det til. Det er hvad I får i denne omgang. Resten er på bøjle.
Farverne er valgt helt tilfældigt. Altså ikke bundfarverne, men stribefarverne.
Jeg tog fra lageret hvad jeg synes passede sammen og gik i gang.
Resultatet er hvis ikke så ringe. Jeg er i hvert fald tilfreds.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
Kashmir fra bogen The Map Collection
 
GARN:
Bundfarver:
540 gram Camel cashmere/silke/uld
sat sammen med
130 gram kit/11 Blackhill silk/mohair
Stribefarver:
130 gram Blackhill silk/mohair i mange forskellige farver.
i flæng kan nævnes
farve 2,4,10,6,25,3 og sikkert flere.
Vægt i alt 800 gram
 
LEVERANDØR:
 
PIND:
6
 
STØRRELSE:
L +
 
BEMÆRKNINGER:
Jeg har slået 30 masker mere op end størrelse large. Jeg har lavet I-cord som på Lones. Også vendestrikken har jeg lavet som på hendes.
Mit liv er for kort til at strikke Helgas tossede vendestrik. Så er det sagt.
 
Jeg har fået mange spørgsmål om denne opskift. Den er åbenbart ikke helt let at forstå og måske er der også visse mangler ved den.
Da jeg strikkede Lones lagde jeg slet ikke mærke til at der var noget galt med opskriften.
Jeg har altid haft svært ved Helgas opskrifter så jeg laver dem om hen ad vejen så de passer ind i mit kram.
 Jeg tror man skal bruge sin sunde fornuft, lidt fantasi og intuition så lykkedes det. Man kan også læse lidt om hvad andre har gjort på blogland og på Ravelry.

49 kommentarer:

  1. Sikke en smukkert... begge to... eller tre, for Carla er der jo også :-)

    SvarSlet
  2. Vist ikke så ringe ???,Det er da vist jysk for r..fed Kashmir til Ulla,hvor er den blevet lækker,jeg er også en af dem som har skumlet lidt over en typisk isager-opskrift,men er også nået frem til,at den sunde fornuft må i brug :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte og ja der kan komme en del grimme ord ud når man begiver sig udi de to damers opskrifter.

      Slet
  3. den ser rigtig dejlig ud. Tillykke :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er den smuk, Ulla!
    Kan du allerede nu fornemme, om den vil holde facon og længde i den cashmere/silke/uld, du har valgt?
    Det er jo retstrik.
    Jeg vil nødig strikke en, der bliver alt for lang efter kort tid.

    SvarSlet
  5. Jeg har haft den på i ti minutter Ann, så det kan jeg ikke, men jeg har strikket min høstjakke i samme blanding. Dog kun med en tråd Silk/mohair. Den har jeg allerede brugt meget og den holder faconen, så det er jeg sikker på min Kashmir også gør.
    PS: Høstjakken har forstykker af retstrik.

    SvarSlet
  6. Wong Wai.
    Sikke en smuksak :-)
    Som sædvanlig flot fra dine pinde.
    God dag til dig og dine :-)

    SvarSlet
  7. super vellykket eksemplar, til lykke med den! jeg tror nu næppe jeg vover mit mentale helbred på flere Isager opskrifter, selvom jeg gerne vil have sådan én model. tror nu en garvet strikker må kunne finde ud af at lave noget lignende, det vil jeg i hvert fald pröve, så kan jeg da i hvert fald kun skylde på mig selv hvis det mislykkes.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  8. Eje, hvor du kan ;)
    Den er top lækker.
    Ja, man skal tænke selv når man bruger deres opskrifter.

    SvarSlet
  9. Super fed det er den ;-) det eneste der afholder mig er at den skal strikkes på så tykke pinde,.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ikke alle er glade for tykke pinde. Ej heller jeg, men det lykkedes med pauser af andet strik.

      Slet
  10. Farverne er så smukke sat sammen, kan godt forstå du er tilfreds med din skønne cardigan.

    SvarSlet
  11. Meget fine farver og rigtig god lang til kølige februardage.
    Jeg har også ofte problemer med Helgas opskrifter og har tænkt mig det er på grund af min dårlig strikkedansk. Glæder mig at "rigtige" dansker har samme problemer. ;-)
    Nyd din sumkke og varme jakke!
    Kh fra Sydslesvig Ursula

    SvarSlet
  12. Jeg nyder kan du tro Ursula og nej det er ikke dit "strikkedansk" der er noget galt med.

    SvarSlet
  13. Hvor er den bare lækker og sikkert dejlig varm. Som andre også har erfaret har jeg også haft problemer med Helgas opskrifter som der tit er fejl i. Hun har lidt svært ved at forklare det, så man forstår opskriften, men heldigvis har vi som regel fået løst det, men det er træls for nybegyndere som måske opgiver at strikke på grund af opskriften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ikke kun nybegyndere. Jeg har også opgivet mere end en opskrift Annelise. Men sådan er vilkårene åbenbart hvis man vil strikke Helgas stil:)

      Slet
  14. Hvor er den blevet smuk. Jeg siger som dig "livet er for kort til en Isager". Er i gang med min Kashmir og min hjerne nægter simpelthen og samarbejde med Isager, så vi klarer den selv, hjernen og mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var nu ikke helt det jeg skrev Lise Lotte. Jeg skrev det om Helgas vendestrik.;)
      Det er godt du klarer Kashmir på din måde:)

      Slet
  15. Smuk sag - du kan bare det der med farvesammensætningen. Jeg kan godt se, at her er det rart med en masse forskelligt på garn på lager. :)

    SvarSlet
  16. Så har du gjort det igen - altså strikket en overlækker trøje :)

    SvarSlet
  17. Ihh hvor ser den lækker ud og farverne er rigtig goe. Kan godt forstå du er tilfreds.

    SvarSlet
  18. Den er rigtig lækker og i skønne farver. Jeg har lige modtaget garnpakke fra Garnudsalg til netop denne model. Nu håber håber jeg da ikke opskriften volder problemer, som jeg kan se flere har haft :-/ nåh men der er heldigvis altid hjælp at hente i blogland :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal nok gå Pernille. Rigtig god fornøjelse..

      Slet
  19. Den er rigtig rigtig flot. Jeg er ret vild med dit farvevalg

    SvarSlet
  20. Den er skøn Ulla og farverne er bare supersøde.

    SvarSlet
  21. Hvor er den bare flot - er vild med de farver du har valgt :)

    SvarSlet
  22. hvor er den blevet lækker...

    SvarSlet
  23. Super flot og lækker farvekombi.

    SvarSlet
  24. Helle, Sonnie og Marion. Tak skal I have .

    SvarSlet
  25. Hvor den blevet lækker, flot arbejde Ulla!

    SvarSlet
  26. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  27. Den ser skøn ud. Jeg er stærkt fortaler for at gøre som det føles bedst og bruge opskrifter som guidelines og ellers gøre som falder bedst.
    Måske er det derfor jeg før Blogland og Ravelry ikke vidste at Isageropskrifter er mere eller mindre umulige :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha Ha. Ja jeg finder jo heller ikke altid ud af det Pernille, men hvor er det synd for de der følger en opskrift.

      Slet