tirsdag den 16. juli 2013

Fem brede striber fiks og færdig- endelig

.
Ole sagde den anden dag. "strikker du da på den sweater endnu" og ja det gjorde jeg og endda monogamt. Jeg begyndte den 1. juli og færdiggjorde i aftes. Det er faktisk lang tid for mig, men jeg havde også lige en uge med maling af Kaffehuset og det gjorde at min skulder og derfor arm var så medtaget, at strikkepindene ikke blev motioneret ret meget.
Maleriet er slut for mit vedkommende. Nu bliver jeg nødt til at sige "det har jeg folk til", selv om det ikke huer mig.
Sådan er det og så kan jeg glædes over alt det andet jeg kan i stedet og at jeg har andre der kan gøre maleriet færdig for mig.
Tilbage til sweateren som altså blev færdig i aftes og derefter fik en tur i vaskemaskinen og var klar til at blive vist frem i dag.
Jeg har elsket at strikke med det "nye" Uld/Bomuld.
Størrelsen er oversize. Jeg ønskede at få en putte ind i sweater, som var godt lang og det resultat har jeg ramt vældig godt.
Raglanen har jeg lavet med 2 vrangmasker denne gang.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
Min egen.
 
Jeg laver notater hver gang jeg strikker en sweater, så jeg kan bruge dem efterfølgende, blot ved at ændre en smule efter hvilken garntype og pind jeg bruger.
 
 Ønsker  du at lave en sweater lignende min, eller bare en sweater strikket oppefra og ned,  kan du finde en ganske gratis (dansk) opskrift  på Liselottes blog,
 
PIND:
4 til det glatstrikkede
3 til rib forneden på ærmer
4 til rib på kroppen
3 3/4 til rib i hals
 
STØRRELSE:
XXL eller deromkring.
 
STRIKKEFASTHED:
19 masker og 32 pinde = 10 cm
 
GARN:
Min sweater vejer ialt 360 gram
fordelt ca sådan her:
Ca. 45 gram Flødeskum
Her kommer en "farisæer". Dette er ikke uld/bomuld med derimod
Blackhill Højlandsuld  i farven Skumbanan.
Jeg har sat den sammen med en tynd tråd  cashmere/bomuld/silke
forbrug: ca 60 gram skumbanan og 10 gram af tråden
Derefter kommer Omelet.
Forbrug ca. 75 gram
Efterfulgt af Appelsinsorbet.
Forbrug ca. 80 gram
 
og afsluttet med Dromedar.
Forbrug ca. 95 gram.
De dufter næsten af sommer og sol.

25 kommentarer:

  1. Nej, hvor er den fin. Tillykke med endnu et smukt projekt fra dine hænder. Du er en stor inspiration.

    Hilsen Linda

    SvarSlet
  2. Lækker ser den ud, din nye sweater. Dejlige farver til denne lune sommertid.

    SvarSlet
  3. Kan god lide dine farver og garnet er lækker. Fin inspiration til en sweater til mig selv. Nyd sommeren i dine "brede striber"!
    KH Ursula

    SvarSlet
  4. åh, den er blevet læææækker! lige sådan én man bruger til den er helt i laser.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  5. Smækker lækker trøje du har fået strikket til dig selv :))

    SvarSlet
  6. Hvor er den skøn - lige min stil også - smukke smukke farver :)

    SvarSlet
  7. Sikke farver 😊 den er rigtig flot.
    Knus Jo

    SvarSlet
  8. Sikke flot, den er blevet - og den klæder dig rigtig godt.

    SvarSlet
  9. Den er blevet fantastisk - super lækre farver du hat sammen :))
    God detalje med den ene pind i toppen!

    SvarSlet
  10. Jeg er slet ikke til de farver, men må sige den er super flot, som i rigtig smart ;0)

    SvarSlet
  11. Saa fin!! Og du har virkelig inspireret mig til at bruge min iPad til strikkeopskrifter og noter, Ulla. Tak for det!

    SvarSlet
  12. Den er skøn, jeg er vild med farverne.
    Og så er din mand vist den eneste i verden, der kan finde på at sige "strikker du på den endnu?" efter kun 15 dages strik. Det er jo vildt hurtigt at strikke en trøje på så få dage.

    SvarSlet
  13. Jeg er ret vild med det nederste billede :)

    Forresten må jeg se i øjnene at jeg vist har strikket lidt rigeligt på det sidste. I hvert fald har jag sat mig selv på tvungen pause. Det tror jeg håndled og arm vil være bedst tjent med... også selvom alle ikke er enige. Og jeg har slet ikke malet :)

    SvarSlet
  14. Hvor ser den god ud.
    Den ser ud til at klæde dig godt.
    Sådan én vil jeg også ha ....... Jamen, det ka jeg jo nemt, når du har lagt din opskrift ud!
    Tak for det!

    SvarSlet
  15. Ja jeg får altså lyst til sorbet is ved synet af din nyeste kration Ulla ;)) den er virkelig vellykket, og for mig som gerne vil have kæmpetrøjer, men som ikke har tålmodighed til længden, er det jo en god ide med de brede striber, for så sker der hele tiden noget nyt, og man kan strikke afsted for at se, hvordan det bliver med næste nye farve. Uh hvor jeg dog savner mit strikketøj..

    SvarSlet
  16. Smuk strik i dejlige afstemte farver.

    SvarSlet
  17. Den er blevet så flot Ulla. Farverne er så appetitlige :)

    SvarSlet
  18. Tak for at dele, den er så flot at jeg allerede har bestilt garn.

    SvarSlet
  19. Jeg er fuld af undring. Din hurtighed med pindene, evnen til at se farverne sammen og det færdige resultat. Den klæder dig rigtigt flot :-)
    Sommerhilsen Anette

    SvarSlet
  20. Der skulle altså stå BEUNDRING :-)
    Anette

    SvarSlet
  21. Flot trøje..smukke farver. Hvor er du hurtig på pindene. Og jeg nyder at følge din Blog, du har inspireret mig til at købe garn i Ålborg, hvilket jeg er meget tilfreds med. Mange strikkehilsener fra Hanne Mark

    SvarSlet
  22. Det er altså bare så flotte farver du har sat sammen, og bare navnene lyder meget bedre end numre. Og rigtig skøn hyggetrøje.

    SvarSlet
  23. Hvor er den blevet lækker .. ;0)

    SvarSlet