mandag den 24. juni 2013

Bolt- striber på kryds og tværs

Så hoppede jeg også på Bolt - bølgen.
Det er et skønt lille strik.
Man starter med at strikke et stribet stykke,
derefter et stykke med vendestrik,
igen et stribet stykke

og til sidst et ensfarvet.
Jeg kunne ikke lade være med at lege lidt.
En firkant

og en strib blev der lige puttet ind.
Inspireret af Liselottes Bolt hvor hun har strikket en orange spids.
Jeg ville egentlig også bare strikke spidsen i kontrast, men på en eller anden måde hoppede Gollum ind midt i det hele. Den lever sit eget liv den lille trold.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
 
GARN:
sat sammen med
 
sat sammen med
 
Dertil et lille drys
sat sammen med
 
I alt  134 gram lækkert blødt strik.
 
GARNLEVERANDØR:
 
PIND:
 
BEMÆRKNINGER:
Som så mange gange før når jeg strikker sjaler er jeg gået et nummer højere op end der står i opskriften. Jeg kan godt lide at sjaler ikke bliver tætte, men luftige.
Næste gang jeg strikker det her vil jeg gå op på pind 5 for at få endnu mere "luft".

12 kommentarer:

  1. De er rigtig flot med de små farvebomber i ;o)
    Hvordan synes du, pasformen er i brug? Jeg her en veninde, der har strikket det, og hun bander lidt over, det "stikker af", når man har det på, så hun hele tiden føler, hun skal gå og samle det

    SvarSlet
    Svar
    1. Det blev færdig i går og har lagt og tørret indtil i dag, så jeg har ikke brugt det endnu, men jeg har da prøvet det og jeg synes der er flere gode måder at svinge det på.

      Slet
  2. Det ser lækkert ud og jeg er vild med farveklatterne.

    SvarSlet
  3. Hvor er det skønt, er helt vild med asymmetrien, det minder lidt om det sjal som Stephen hvad er det nu han hedder, lavede som en knit along sidste forår, Rockefeller mener jeg det hedder. Jeg er især vild med dinlille firkant.

    SvarSlet
  4. Han hedder Stephen West. Det var faktisk ikke asymetrisk det sjal han lavede, men smuk var det.

    SvarSlet
  5. Så fint og frækt med farven Gullum........

    SvarSlet
  6. Dette var et artig og flott sjal, du inspirerer IGJEN !!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth. Jeg er glad for du synes om det.

      Slet
  7. Det er bare så flot med det ekstra faveindslag !!!

    SvarSlet