torsdag den 7. november 2013

Forelsket i en Påfugl

Da jeg havde strikket min rosa Påfugl, var jeg ikke lang tid om at slå masker op til endnu en.
Denne gang i grå.
 Jeg har lavet lidt ændringer på denne. Ikke fordi jeg synes der skulle ændringer til, men fordi jeg ikke var helt så opmærksom på opskriften anden gang.
Jeg er, som jeg hvis har nævnt flere gange, fuldstændig vild med alpacaen og silk/mohairen strikket sammen. Det er luksus i særklasse.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKIFT:
Påfuglen af Marianne Isager
fra bogen: Strik a la Carte II
 
GARN:
80 gram Blackhill Alpaca i farve sfn41
sat sammen med
65 gram Blackhill Silk/Mohair i farve 11
I alt forbrug 145 gram
 
LEVERANDØR:
 
PIND:
4 og 5
 
STØRRELSE:
Kun én størrelse.
Jeg har lavet min kort. Kun 45 cm er den fra hals til spids.
 
BEMÆRKNINGER:
Jeg elsker den.
Vær opmærksom på den er meget vid i halsudskæringen, så ønsker du én der ikke "falder ned" på skulderen, skal du slå færre masker op.
Det er nemt at ændre maskeantallet, man skal bare  huske at det skal være hele mønsterafsnit man undlader.
 
 

20 kommentarer:

  1. Den er fantastisk smuk, ligesom alt det andet du fabrikerer. Det er altid en fornøjelse og meget inspirerende at læse med her hos dig!
    Når du skriver, at man kan udelade hele mønsterafsnit, tænker du så, at man kan udelade en "bane" eller to? Jeg kunne tænke mig at strikke en til min mor, hun er en str. 40.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord Iben. Det er ganske rigtig baner jeg mener.

      Slet
  2. Den er superflot og ser så lækker ud!!

    SvarSlet
  3. Den er super, er vild med den farve du har fået af mixet. Og så er og bliver grå bare min farve.

    SvarSlet
  4. Fin udgave du har strikket.
    Det er en dejlig lille sag, som man også kan arbejde i ;)

    SvarSlet
  5. Flot ser den ud. Smart med en kort udgave :)

    SvarSlet
  6. Hvis du nogensinde skulle blive træt af den, kan jeg godt presses til at give den et godt hjem!
    Hvor er den smuk!!!!

    SvarSlet
  7. Den er smuk.... hvor står mønstret fint frem i det garn.

    SvarSlet
  8. Hvor er den bare super flot. Kan næsten fornemme hvor blød den er.

    SvarSlet
    Svar
    1. De to garner er helt vidunderlige sammen.

      Slet
  9. Den er som den første så smuk så smuk. Vil bare lige høre om du følger opskriften slavisk, eller du som jeg selv kan finde på, har lavet lidt "fusk". Din er dejlig stor i halsen, på opskriften ser det nærmest ud som om man bliver kvalt?
    MvH Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har på den rosa fulgt den slavisk. Dog ikke i længden. På den grå glemte jeg lige at halsen skulle strikkes i et andet mønster, men igen maskeantal er som opskriften. Jeg er lige gået igang med en til min datter og der har jeg barberet 4 mønsterraporter af. = 32 masker. Hun er en lille str. 38, så hun drukner i mine.

      Slet