torsdag den 10. januar 2013

ROSA DER BLEV TIL ORANGE

Det er vældig lang tid siden jeg har strikket snoninger,
men jeg har hygget mig med det.
Der er en fin finish over skulderen,
og snoningemønstret er let at lave.
Man kan næsten gøre det uden hjælpepind.
Kun ved sidesnoningerne og krydssnoningerne,
havde jeg brug for hjælpen
Halsen er strikket helt enkelt i rib.
Jeg havde faktisk tænkt at jeg ville strikke den dobbelt,
men den enkelte fungerer fint, så der var ingen grund til ændringer.
Jeg har valgt at strikke rundt,
så der ikke er sidesømme.
Ærmerne er dog strikket frem og tilbage.
Snoningerne i siderne, har jeg lavet spejlvendt
og ikke ens som opskriften skriver.
Jeg kan godt lide symmetrien.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
fra bogen
af
Lene Holme Samsøe
 
STØRRELSE:
Den er blevet til str. XL i lang model,
men da min strikkefasthed ikke passede
strikkede jeg str. M.
Så passede målene.
 
GARN:
575 gram
fra
 
Pris:
175 kr!
 
PIND:
5
og 4½ til rib
Jeg strikkede dog ribben forneden på pind 5,
da jeg ikke ville have at den skulle "stramme til".
 
KOMMENTAR.
Det kunne godt blive endnu en yndling til hundelufteture og cykleture.
Jeg har strikket den ekstra lang, da jeg gerne ville have den ned over bagen.
 
Garnet er superlækket og for tiden på tilbud
til bare kr. 150,00 for 500 gram.
 
De fleste ville kunne nøjes med 500 gram til blusen,
men da jeg både ville have den bred og lang,
måtte jeg ty til en cone mere.
 
Det gør ikke noget jeg har overskud af det smukke garn.
Jeg har allerede planer med det.
 
 
 

36 kommentarer:

  1. Den er da blevet så smukt! Skøn, skøn trøje i en superlækker farve.

    SvarSlet
  2. Super super flot, både i model og farve. Den bliver slidt op. Sjovt at du tænkte på af lave snoningerne symetriske. Det har jeg aldrig tænkt på, så det tip vil jeg bruge næste gang.

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare blevet flot!
    Det er en meget smuk farve som passer rigtig godt til modellen.

    SvarSlet
  4. Hvor er den smuk - snoninger gør noget ekstra for sådan en trøje.
    Selvfølgelig blir også den en yndling - og symmetri er jo en god ting, men tror ikke jeg ville have tænkt så langt :)

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare flot...havde aldrig turdet kaste mig ud i den farve, men den er rigtig køn. Kan sagtens forstå hvis det bliver et hit. Hilsen joan M.

    SvarSlet
  6. HVor er den flot. Har aldrig prøvet at strikke snoninger - det må prøves en dag.

    SvarSlet
  7. Hold op hvor er den flot, kan også godt lig en dejlig stor trøje som går ned over.

    SvarSlet

  8. Jeg har selv kigget langt efter om jeg skulle strikke denne her, men så var det nok blevet i grå! - men hvor er den dog bare flot i orange!

    Virkeligt smukt.

    SvarSlet
  9. Hvor er den blevet skøn - Ihh altså den farve - super duper fantastisk :))

    SvarSlet
  10. Åh, den er garanteret smuk til dig, denne orange farve, Ulla. Jeg er også forelsket i den model :-)

    SvarSlet
  11. Hvor er den skøn Ulla! Jeg har lige købt bogen og er vildt begejstret! Har købt garn til Ella :)

    SvarSlet
  12. Den er da blevet helt vildt flot

    SvarSlet
  13. Super flot, har også lige købt bogen, uha der er mange flotte modeller

    SvarSlet
  14. Den er super super flot, har også modeller under "To do", skal bare lige have lave mønsteret lidt større...

    SvarSlet
  15. Hej Ulla, har fulgt din blog et stykke tid og synes du laver rigtig meget fint strik. Din Rosa der blev Orange er bare så fin og har den selv på listen over bluser der skal strikkes. Er lidt i tvivl om, har du strikket med en eller dobbelt tråd? Glæder mig til at følge dine nye projekter. Er sikker på, at der kommer mere fra din hånd som kunne give inspiration. Hilsen Helle Frederiksen

    SvarSlet
  16. Rigtig smuk hyggetrøje, lige til at putte sig i.

    SvarSlet
  17. Flot trøje og jeg er også ynder af symmetri - lidt nørdet har man vel lov til at være :)

    SvarSlet
  18. WAU, den ser flot og lækker ud.
    Der fik du vist lige mit næste projekt rykker ud af pindene ;))

    Yt

    SvarSlet
  19. Smuk, smuk trøje - og smuk smuk farve.Jeg fik bogen i julegave af min mand!! Og sidder og ønsker at komme i gang med flere af modellerne. Rosa er absolut en af de fineste.

    SvarSlet
  20. Hvor er den altså bare blevet flot og vildt hurtigt du har fået den færdig... :-)

    SvarSlet
  21. Den skulle jeg også igang med - men har købt højlandsuld til projektet. Nu kommer jeg i tvivl .. Skulle jeg hellere have købt cashmere ?
    Det er en super flot sweater - og jeg faldt også pladask. Din er også i en rigtig smuk farve

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er sikker på at højlandsulden er et godt valg Mona.

      Slet
  22. Hvor er den blevet flot. Smuk farve :)

    SvarSlet
  23. Tillykke med din nye skønne trøje:-) det er en skøn farve og virkeligt smukt mønster.

    SvarSlet
  24. Tusind tak alle for de skønne positive kommentarer om min trøje. Hvor er I søde.

    SvarSlet
  25. Hvor er den skøn og sikke en farve. Et sikkert hit til foråret

    SvarSlet
  26. Hvor er den flot - og jeg er sikker på at farven passer dig perfekt. Jeg har også bogen - og Ella og Rosa står også på min strikke-ønskeliste

    SvarSlet
  27. Som de mange - må jeg samtykke- trøjen er super. Den bog må jeg vist have fat i. Knus

    SvarSlet
  28. Hvor er den bare flot er vild med alle de fine snoninger :-) Den bog er vist bare fuld af lækkerier.

    SvarSlet
  29. Vildt flot trøje i en savleskøn farve. Det garn skal jeg vist have bestilt noget af og bogen ender jeg nok også med at måtte købe. Havde ellers bestemt at jeg skulle holde en pause med bogkøb, men den er vist et musthave.

    SvarSlet
  30. Jeg skal selv i gang med selvsamme trøje nu her, har fået en bestilling fra min mor. Jeg kan se at du skriver at du har strikket den rundt på rundpind så den ikke skal sys sammen, hvordan har du gjort det?

    SvarSlet