fredag den 25. oktober 2013

Fiks og færdig Viggo på en særdeles våd fredag

I dag er der et frygteligt regnvejr. Det begyndte i nat og ser ikke ud til at ville holde foreløbig.
Det gør ikke noget, for vi sidder i ly på vores terrasse og nyder lyden af regnen der trommer på gelænder og fliser.
 For et par dage siden begyndte jeg at strikke Viggo. Jeg er lige for tiden mest til små hurtige strik og det må man sige at Viggo er.
I dag færdigmonterede jeg sweateren, eller næsten, for jeg mangler knapper og de kommer ikke i før jeg er hjemme i Danmark igen.
Ligeledes bliver den ikke vasket før dansk jord er under fødderne.
Der er skønne detaljer på den lille sweater
og masser af monteringsarbejde. Jeg har hæftet ender og syet sammen efterhånden som jeg kunne komme til det, så det tog ikke lang tid af færdiggøre den i dag.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
Viggo af Sanne Bjerregaard
 
STØRRELSE:
1 år.
 
PIND:
3
 
GARN:
Blackhill Højlandsuld  i farven Beige og Hvedeskaller.
Kanter "Tweed me pleace" sat sammen med en tråd grå uld/silke.
(Jeg har strikket højlandsulden med én tråd.)
Garnforbrug i alt: 73 gram
 
BEMÆRKNINGER:
Farvevalget er jeg yderst tilfreds med. Den er skøn i de to beige farver og med den grå som kant.
Jeg har ikke været tro mod hverken garntykkelse, pindestørrelse eller strikkefasthed.
Jeg har strikket til en knap 1 årig dreng som er lang og tynd.
Jeg har læst mig til at modellen her er meget bred, så det har jeg reguleret med tyndere garn og pinde. Jeg tror det lykkedes.
 
 
 
 
 
 

11 kommentarer:

  1. Den er blevet rigtig fin i de farver :)

    SvarSlet
  2. Regn er ikke det dårligste vejr - indendørs hygge og masser af garn, så kan det ikke blive bedre :)
    Fin lille Viggo, den må gøre lykke!

    SvarSlet
  3. Super lækker Viggo,jeg kan godt følge lysten til de små hurtige projekter,så er det jo bare en ekstra bonus at der er nogen at strikke til,og hvem vil ikke gerne have så lækkert et stykke strik

    SvarSlet
  4. Tak Gitte. Jeg håber den falder i god jord når den bliver modtaget om et par måneder;)

    SvarSlet
  5. Hvor er den blevet fin. Jeg overvejer at strikke en til til min dreng, den er nemlig også så hyggelig at strikke

    SvarSlet
  6. Viggo er blevet rigtig fin ;-) regnvejr er da meget hyggelig, der er ro på og man kan bare nyde det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det kan du tro vi gør Strikkefuglen..

      Slet