mandag den 3. februar 2014

Ud af huset strik

 
Jeg har altid et strikketøj med mig når jeg tager ud af huset. Som regel er det bare det strik jeg er i gang med der bliver puttet ned i tasken,
men hvis jeg skal læge eller tandlæge, eller når jeg er passager i bil, bus, tog eller fly skal der lettere ting til.
Et stykke strik der ikke fylder og ikke skal tænkes meget over.
Der er denne halsting/cowl helt perfekt. Denne udgave begyndte jeg på da vi tog til Spanien i begyndelsen af december måned.
 I går fik jeg syet den sammen og hæftet de par ender der var.
Jeg elsker den allerede.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
En cirka opskrift kan du finde her Cowl
 
PIND:
5
 
GARN:
Ca 55 gram
strikket sammen med
begge kommer fra : Garnudsalg.dk
 
STØRRELSE:
Efter vask og stræk ca 200 cm x 30 cm
 
BEMÆRKNINGER:
Denne gang har jeg bare slået maskerne op på almindelig vis og syet de to ender sammen bagefter.
Al mulig garn kan bruges til denne skønne halsting.
Jeg er dog så vild med at have silk/mohairen på den nøgne halshud at jeg tror den næste også skal strikkes i den blanding.
Stribet måske?

20 kommentarer:

  1. En helt sikker vinder :) smuk og blød - en ren winwin ;0)
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt sikkert win win Marianne ;)

      Slet
    2. Det er rigtig fint😉 og meget anvendeligt.
      Kh Charlotte P

      Slet
  2. Den er fantastisk Ulla!! De tilfældige huller er fine. Den må jeg lave på et tidspunkt!
    Kan godt huske din rosa udgave.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er skøn Camilla og den rosa bliver også brugt flittigt..

      Slet
  3. Rigtig flot - og tak for inspiration :o)

    SvarSlet
  4. Den er skøn og dejlig vamset ud :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den Kirsten, men ikke mere vamset end den kan bruges indendørs:0)

      Slet
  5. Rigtig godt billede med dig og "halstingen" på.

    SvarSlet
  6. Den ser dejlig ud, et supergodt eksempel på less is more

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sommetider er det nok med en superlækker garn og lidt huller;0))

      Slet
  7. Den ser dejlig ud og så er jeg vild med din overskrift :))

    SvarSlet
  8. Hvor ser den blød og lækker ud - især med indhold :) Tak fordi du inspirerer og deler

    SvarSlet
  9. Man kan da lige så godt også bruge tiden fornuftigt ;)

    SvarSlet