lørdag den 27. juli 2013

7 farver og 5 garntyper

Så blev ærmerne færdige og enderne hæftet. Derefter fik sweateren en tur i vaskemaskinen efterfulgt af en let udspænding til rette facon.  Nu er den tør og klar til brug.
Jeg synes de forskellige garntyper klæder hinanden og farvernes sammensætning er heller ikke så ringe. Jeg har strikket modellen bred og "rumpe"lang. En rigtig hyggetrøje er det.
Kraven fungere også rigtig fint. Den sidder ikke for tæt, men har alligevel volumen.
Ærmerne var for kedelige at strikke ens, så de fik bare samme farveforløb, men ikke samme stribebredde.
 
FAKTABOKS.
 
OPSKRIFT.
Helt min egen uden notater.
Den er strikket på rundpind fra neden af og har lige tilsatte ærmer. Ærmerne er strikket ved at samle masker op rundt langs ærmegab og strikket ned.
 En nem måde at regulere til den rette længde.
Til kraven har jeg samlet masker op rundt langs halskanten og strikket til jeg synes den havde det rigtige fald.
Skulderne glemte jeg da lige at sige er skrået lidt ved hjælp af vendestrik.
 
GARN:
Blackhill Silk/mohair
Blackhill Højlandsuld
Blackhill Uld/Bomuld
Recycle Cotton Indigo Tweed
og
Cashmere/Silke/Bomuld
Jeg har helt og aldeles valgt garnerne efter farver og ikke efter garntype. Kun har jeg skelet til at de havde cirka samme løbelængde
 Det er et eksperiment og jeg synes det er lykkedes ganske godt.
 Kun Silk/Mohair har fået følgeskab af en følgetråd resten er strikket med én tråd.
I alt forbrug 234 gram og jeg aner ikke fordelingen.
 
Alle kvaliteter er købt hos: The Man in Gug
 
PIND:
Igen lidt eksperimenterende, da pindtykkelsen afviger meget fra hvad man oprindeligt ville strikke garnerne i.

9 kommentarer:

  1. Den er bare blevet fed, Ulla! :-)

    SvarSlet
  2. nöj, det ser godt ud!
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  3. Jeg er helt solgt! Den er genial!

    SvarSlet
  4. Den trøje ser bare så dejlig ud. Og virkelig fin farvesammensætning.

    SvarSlet
  5. Du er bare knaldgod til det der.....

    SvarSlet
  6. Hvor er den blevet god. Jeg kan rigtig godt lide detaljen med striber ved nogen af farveskiftene :)

    SvarSlet
  7. Det er en skøn trøje, smukt sammensat.

    SvarSlet
  8. Ihhhja! Den kan jeg virkelig godt lide! Og når jeg kigger på den, minder den mig om et stykke fint porcelæn! Den er virkelig lykkedes for Dig! Mange hilsner fra Hanne i CH.

    SvarSlet
  9. Denne gang har du ikke lige ramt min smag, men det er jo også ligegyldigt, hovedsagen er hvad du synes og der er ingen tvivl om, at den klæder dig godt. Den ser dejlig let og blød ud.

    SvarSlet