fredag den 29. marts 2013

Vest til Sigurd

I går var vi på barselsvisit
og så lille Sigurd for første gang.
 
Heldigvis kunne moderen lide sættet jeg havde strikket.
Jeg tog også lige det lille tæppe med,
det var jo ingen grund til at det skulle ligge og samle støv.
Til jul havde jeg givet den lille Tummy-warmer til moderen.
De store drenge i familien fik julegave, så den lille i maven skulle jo også have synes jeg.
I går udløste det en lille snak om veste
og moderen ytrede ønske om at hun godt kunne tænke sig en lille vest mere.
Der er jo ikke langt fra tanke til handling hos mig.
så masker blev slået op.
Godt nok først efter lidt edder og
forbandelser over jeg ikke kunne finde den opskrift jeg ville strikke efter. 
En sms til en veninde, der var snarrådig og straks mailede opskriften til mig,
løste hurtigt det problem.
Her til morgen fik jeg vesten færdigmonteret,
og sat bamseknapper i.
Nu ligger den til tørre efter en lille vask.
I morgen kan Sigurd få sin vest.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
Undertrøje jeg har strikket mange gange til mine egne to unger.
Opskriften er fra Askeladen
 
GARN:
18 gram
af det lækreste
i camel
 
PIND:
2,75
Strikket med mine fine nye
 
STØRRELSE:
Nyfødt.
22 cm i længden og omkring 16 cm i brystmål
 
BEMÆRKNINGER:
Skøn model.
 
 
 

8 kommentarer:

  1. Du er nok ikke den værste nabo at have..... Hvor er den bare fin! Jeg er sikker på at Sigurd vil være rigtig glad og tilpas i den vest.

    SvarSlet
  2. Hvor er den skøn overvejer at smide samme model på pindene til en lille person som snart kommer til verden.

    SvarSlet
  3. Jeg vil ha' dig til nabo :))
    Hvor er det sødt af dig, julegaver til alle drengene + den lille ny - søde dig!

    SvarSlet
  4. Den har jeg også lige strikket til en anden, lille ,nyfødt Sigurd. Og mon ikke han snart trænger til én, der er nummeret større......? De vokser jo hurtigt, de små drenge:)

    SvarSlet
  5. Sikke en dejlig nabo du er, hvor er det bare dejligt at have mulighed for at strikke baby tøj, og den vest går vist aldrig af mode :)), tænk 5 drenge, måske meget godt sidste ikke blev en pige - hun var da blevet over forkælet, med alle de storebrødre

    SvarSlet
  6. Den er nemlig rigtig god den model fra Askeladen, den har jeg også strikket til mine drenge i sin tid. Den bliver rigtig sød til den lille skønne unge.

    SvarSlet
  7. Hej
    den er super fin og den varmer dejligt en lille babymave. jeg har også strikket den model et par gange, og var også gald for den til mine to drenge den sidder dejligt fast og så er den enkel... lige en opskrift efter mit hovde.

    SvarSlet
  8. Skønne gaver til en sød bette gut ;0)

    SvarSlet