fredag den 10. maj 2013

Sjalet der slet ikke skulle have været et sjal

Det var meningen at jeg ville strikke et halsrør,
men der var nogle blomster på det som ikke fungere for mig,
Derfor slog jeg i stedet masker op til et Parrot.
Det gik vældig godt under processen blondekant,
men så stod jeg af igen.
Jeg ville ikke have et trekantet sjal.
Jeg gad ikke trævle de knap 800 masker op og starte på en frisk,
så jeg strikkede på må og få.
En ting var sikkert jeg ville ikke strikke vrangmasker.
Det gjorde jeg heller ikke i blondekanten.
Jeg begyndte blot på skift fra den ene og anden side af strikketøjet,
så passede pengene hvad det angik.
 
Indtagninger var det næste jeg skulle hitte på.
Det blev til indtagninger ( 2 ret sammen) i begyndelsen og slutningen af alle pinde,
men det var ikke nok, så med passende afstand,
jeg vil tro omkring hver 20-25 pind,
strikkede jeg en pind med indtagninger.
( 2 masker sammen ca 10 ret, 2 masker sammen osv).
Nogle gange blev der lidt længere mellem de pinde
og nogle gange var der kun 5-7  masker imellem de to sammenstrikkede masker.
Det har været sjovt at forme sjalet mens jeg strikkede det.
Det sidder fantastisk på skulderen og kan samtidig bruges til at svinge om halsen.
 

Jeg har strikket sjalet på en pind 3½.
Brugt silk/mohair fra Garnudsalg.dk og Rowan
Uld/bomuld, Højlandsuld, Cashmere og Alpaca  også fra min yndlingsgarnpusher
Ialt har jeg  brugt 100 gram garn i 12 forskellige farver.
Sørme om Gollum ikke også har sneget sig ind.
Dog kun med ½ pind
 

20 kommentarer:

  1. Hvor er det flot og skønne farver, som du har valgt!
    Jeg tror jeg også snart må have lavet sådan et sjal, for har så mange dejlige rester fra "vores" garnpusher Hr Weller, så det er bare med at komme i gang ;-) Fortsat god dag
    Kh Berit

    SvarSlet
  2. Enig! Det er bare fint! Og skønne farver!

    SvarSlet
  3. Hold da op hvor er du dygtig med de strikkepinde, vildt du "bare" sådan lige laver om fra parrot til et andet lækkert tørklæde, jeg må bøje mig og få en støvet næse

    SvarSlet
  4. Hvor er det skønt, der kan man se når man bare lader pindene løbe og springer over aversionerne :-)

    SvarSlet
  5. Wauv.....din udgave er jo langt flottere end originalen!

    SvarSlet
  6. Flot med dine egne ændringer:-)

    SvarSlet
  7. Jeg elsker de farver du har valgt (:

    - Kit

    SvarSlet
  8. Det ser skønt ud - flotte farver :)

    SvarSlet
  9. Smukt med smukt på. God måde at få bugt med resterne.
    Nu vil jeg drage til Gug og se at få fingre i noget guf, der kunne have potientiale som fremtidige rester ;-))))))))

    SvarSlet
  10. Sjovt som planer kan ændres - skønt sjal du nu har fået kreeret og farverne er bare super skønne!

    SvarSlet
  11. Hvor er det smukt Ulla, jeg er vil med den lyseblå stribe med de små "huller" i, det er virkelig fint!

    SvarSlet
  12. Hvor er det smukt - skønne farver :)
    Dejligt man kan ha et standpunkt til man tager et nyt ;0)

    SvarSlet
  13. Det er blevet utrolig flot og sikke dejlige farver.....

    SvarSlet
  14. Det ligner jo noget, der var meningen fra starten.....
    Mægtig flot! Jeg elsker din lille stribe Gollum. Det bliver jo sådan en Christel Seyfarth agtig kærlighed med lidt grønt! Det ser brandgodt ud.

    SvarSlet
  15. Smukt sjal. Super dejlig farvesammensætning.

    SvarSlet
  16. Rigtig flot.
    Og jeg vil tro, at du også får mere glæde af det som sjal.

    SvarSlet
  17. Hold op hvor er det flot, er helt tosse med din farve sammensætning

    SvarSlet
  18. Det er blevet et superflot sjal i en skøn farve sammensætning . Det er en god måde at få brugt rester på

    SvarSlet
  19. Det er rigtig flot. Det får du bestemt fornøjelse af!!

    SvarSlet
  20. Det er da blevet rigtig lækkert :)

    SvarSlet