lørdag den 6. april 2013

Det var da godt den ikke endte sine dage som optrævlet

 
 
 
Efter jeg havde været noget i tvivl, om jeg kunne lide det blå,
fik jeg alligevel gang i den og nu er jeg ret vild med den. 
Jeg fik straks ideen til blusen, da Alpacaen landede på min matrikel.
Jeg havde den smukke Mørke Indigo Uld/bomuld på lager,
så det var bare med at få slået masker op.
Jeg har brugt 5 forskellige Alpaca farver.
Det giver et smukt meleret spil trøjen igennem.
Jeg har strikket med 2 tråde hele arbejdet.
Uld/bomuld som den ene og alpaca som den anden.
Hver anden strib er med blå melange,
de øvrige striber har jeg skiftet mellem de øvrige 4 farver.
Striberne er 10 pinde brede.
Jeg har strikket rib som afslutning.
Ribkanten foroven er som vanligt strikket på til sidst.
 
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
Eget design, med et minimum af noter,
men brug
Det er en rigtig god Top-Down grundopskrift.
 
GARN:
Forbrug i alt:
Den færdige sweater vejer 337 gram,
 
fordelt således:
 
Knap 200 gram Mørk Indigo
og
fordelt
med 73 gram Blå Melange
og under 20 gram af følgende farver
turkis, mørk kobolt, lys kobolt, lilla
 
GARNPUSHER:
 
PIND:
 
BEMÆRKNINGER:
Igen en vinderbluse.
Den kommer til at hænge på mig kan jeg allerede mærke.
 
De to garner er vidunderlige sammen.
Man kunne også sagtens bruge Blackhill Højlandsulden, sammen med Alpacaen.
Jeg foretrækker bare uld/bomuld fordi den ikke er helt så varm.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

19 kommentarer:

  1. Den er blevet superflot med de blå farver. Den bliver du glad for.

    SvarSlet
  2. Den ser meget skøn ud, passer fint til foråret eller en kølig sommeraften. God weekend

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare flot Ulla! Det var sørme heldigt at du fortsatte strikkeriet trods tvivl :)

    SvarSlet
  4. Hvor er den lækker... godt du ikke trævlede op :)

    SvarSlet
  5. En blå sommerdrøm.
    Den ser skøn ud,godt den overlevede.

    God weekend,yt.

    SvarSlet
  6. Hvordan dælen kunne du overveje? Den er super skøn og farverne er super super :)
    Godt du besindede dig!

    SvarSlet
  7. Wow hvor er den fed... Jeg er vild med de melerede striber. Genialt kun at skifte den ene tråd.

    SvarSlet
  8. Den ser da lækker ud..

    SvarSlet
  9. Hold da op hvor er den blevet flot, godt du hørte efter Ole :))

    SvarSlet
  10. Den er en Smuksak, er den - gid det var min!!

    SvarSlet
  11. Hej
    Er da total vild med din trøje, fede farver du har sat sammen. Og den bliver god her til foråret.
    Må jeg spørge om hvorfor det er du strikker riben på efter du er færdig? Og hvordan samler du masker op eller har du løse masker?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg strikker altid ribben i halsen på når hele arbejdet er færdigt fordi jeg tidligere har været udsat for at halskanten har været for løs.
      Jeg samler masker op.
      Jeg gider ikke hæklede kanter og halskanter der falder ned over skulderen, men jeg vil gerne have en vid hals. På denne måde kan jeg regulere til sidste aflukkede maske;)

      Slet
    2. Smart det var jo det jeg skulle have tænk på sidst jeg strikket en trøje efter liselottes mønster. Men det ved jeg jo så til næste gang tak for fifet

      Slet
  12. Godt at den overlevede ;-)) hvor er den flot.

    SvarSlet
  13. Skøn, skøn bluse. Lækre farver og sød facon, helt perfekt.

    SvarSlet
  14. Hvor er den blevet lækker Ulla!,

    SvarSlet