mandag den 1. juli 2013

Bolt den anden

Min Bolt er blevet  lige så fluffy som jeg havde tænkt mig
og der er et utal af muligheder for sætte sjalet. Her er et par stykker af dem, men med håndholdt kamera opgav jeg hurtigt at lave mere fotosession.
Jeg har igen leget med farverne.

Denne gang har jeg erstattet Gollum med Kakaobønne. Det er blevet rigtig fint.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
 
GARN:
Blackhill Højlandsuld i farven Kakaobønne har jeg sat sammen med Blackhill Silk/Mohair i farven Koral
Blackhill Højlandsuld i farven Lys Andeæg har jeg sat sammen med Blackhill Silk/Mohair i farven Kit/11
Blackhill Uld/Bomuld i farven Rullesten har jeg sat sammen med Blackhill Silk/Mohair i farven mellemgrå/4
 
GARNFORBRUG I ALT.
165 gram.
Fordelingen har jeg ikke helt styr på men se her for cirkatal.
 
GARNET ER KØBT HOS:
 
PIND:
Jeg har brugt pind 5
Opskriften siger 3½, så mit resultat er noget anderledes end hvis jeg havde fulgt opskriften.
De to garner skal ikke strikkes for tæt, for så får de ikke lov at "spille op til narrestreger".
 
STØRRELSE:
Omkring de 50 cm på det bredeste sted og ca 150 cm i fuld længde.
 
 
 
 
 
 
 
 

10 kommentarer:

  1. Skønt sjal, og farvekombinationen er så fin, igen.

    SvarSlet
  2. Hvor er det blevet flot Ulla og jeg ved jo det er super blødt og lækkert med den garn-kombination :)

    SvarSlet
  3. Hvor er det fint - nr. 1 var altså også flot.
    Sådan et MÅ jeg have, så har nu købt opskriften. Jeg har aldrig strikket efter engelsk opskrift før, så det bliver nok lidt af en udfordring at få den afkodet...

    SvarSlet
  4. Det er bare så flot med mange anvendelses muligheder og sjaler kan man ikke få for mange af, og fotograferingen er du nu også sluppet godt fra.

    SvarSlet
  5. Endnu et lækkert sjal,og nope ikke nemt med håndholdt kamera,jeg har lige idag købt en gine i netto til 270,den er så ikke med indstillinger,men til den pris lever jeg fint uden

    SvarSlet
  6. Fint strikketøj, men jeg er mere interesseret i din fine pavillon ;-)
    Den er bare skøn med den udsigt til marker, dyr og blomster. Det må være helt vidunderligt at sidde der, og du behøver vel ikke tage hensyn til vind og vejr. Og selv i regnvejr, må det være dejligt!!

    SvarSlet
  7. Ja det er ikke nemt, med selv foto ;0)

    SvarSlet
  8. Det er super flot og meget anvendeligt. Klæder dig godt.

    SvarSlet
  9. Hej Ulla.
    Super flotte ting, du strikker! Efter en pause på nogle år, er jeg begyndt igen, og finder ud af, at der er en helt ny verden på nettet med ALT omkring strik. Før fandt jeg opskrifter i ugeblade eller købte i butikker. Har dog også designet mange flotte og avancerede ting selv.
    Jeg er blevet lidt hooked bl.a. på dit Bolt sjal, men ofte skal man jo købe ganr sammen med. Jeg kan se, at du strikker i Højlandsgarn fra Garnudsalg.dk. Det har jeg også lige købt en større mængde hjem af. Så jeg vi blot høre hvordan du får fat på opskrifterne?

    MVH og tak fra Bodil.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis du kigger i indlægget kan du se en Faktaboks. Ved "opskrift" står der Bolt. Hvis du klikker på den bliver du ledt til Ravelry hvor du kan købe opskriften.
      Hvis du ikke kender Ravelry synes jeg du skulle melde dig ind. Det er ganske gratis og der er rigtig meget inspiration og tusindvis af opskrifter. Og de fleste kan man købe uden garn. Mange er endda gratis. God fornøjelse Bodil.

      Slet