mandag den 2. september 2013

Turbostrikning søndag gav en færdig Sommersky

Søndag var ren strikkedag for mig. Jeg havde ingen forpligtigelser nogen steder. Ole var ikke hjemme så dagen var min egen.
Jeg bestemte mig for at Kaffehuset skulle besøges med lydbog og Sommersky på pindene.
Hen under aften kunne jeg lukke de sidste masker af, hæfte ender og sy knapper i.
17 knapper blev det til i alt.
Glasknapperne købte jeg  på Skals.

Efter en tur i vaskemaskinen er den nu klar til at blive vist frem.
Ærmerne har bare fået et lille strejf af hulmønstret som præger ryg og forstykke.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
Sommersky
Teststrik for Liselotte
Opskriften er ikke frigivet endnu, men kommer snart.
 
GARN:
290 gram Ulla Rød Blackhill Højlandsuld
 
STØRRELSE:
xxxl
(den er blevet for stor til mig. Jeg skal lige tænke over om den skal en tur i tørretumbleren, eller jeg skal sælge den)
 
PIND:
3 ½
 
BEMÆRKNINGER:
Glæd jer til opskriften bliver frigivet.
Den er velskrevet og meget smuk sat op.
 
Den kan varieres i det uendelige.
Jeg kunne eks. se den strikket i striber eller ensfarvet med lus, eller uden lus, eller med snoninger, eller i et andet lacemønster, eller ....... kun fantasien sætter grænser
 

33 kommentarer:

  1. Den ser meget dejlig og fin ud.

    SvarSlet
  2. Fin cardigan og man kan jo kun glæde sig til frigivelse af opskriften. Er den mon strikket på rundpind og er der brugt hæklemetoden ved forkant? Monteringsarbejde undgår vi jo helst ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er strikket på rundpind, med hækleopklipskanter. Dejlig nemt og et smukt resultat.
      Monteringsarbejder er ikke yndlingsbeskæftigelse😋

      Slet
  3. Super flot, læder mig til opskriften.

    SvarSlet
  4. Hvor er den smuk og i en skøn farve . Jeg ser den også i et hav af variations muligheder. Den må bestemt i min garderobe når opskriften frigives ;-))

    SvarSlet
  5. Flot farve og flot model. Glæder mig til mønsteret bliver frigivet :-)
    Er den strikket med en eller to tråde af højlandsulden ?

    SvarSlet
  6. Jeg vidste det jo, selvfølgelig blev den færdig :))
    Ærgerligt at størrelsen ikke passer, jeg håber du finder en løsning!

    SvarSlet
  7. Hvor er den smuk. Den opskrift må jeg have så snart den bliver frigivet. Har netop noget Højlandsgarn liggende 6 nøgler i en meget smuk mørk rød, til en cardigan. Trøjen minder meget om Daffodil, som Helga Isager har designet. Skammeligt at størrelsen ikke passer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg mener Dafodil er med tilsatte ærmer. Denne er med raglan.

      Slet
    2. Liselotte skriver også at hun er inspireret af Daffodil

      Slet
  8. Hvor ser den LÆKKER ud! Det ligner en opskrift der skal prøves.

    SvarSlet
  9. Wow den er superflot ! Jeg vil glæde mig til opskriften udkommer :o)

    SvarSlet
  10. Hvor fin ... strikket oppe fra og ned monstro?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, den er strikket nedenfra og op og har raglan der forener ærmer og krop i et.

      Slet
  11. Sikke flot og fin den er blevet. Jeg glæder mig helt bestemt til den bliver frigivet..... Den må jeg simpelthen lave :-)

    SvarSlet
  12. Smuk turbostrikket sommersky. Den vil jeg glæde mig til engang at få på pindene:-)

    SvarSlet
  13. hej Ulla
    ja en rigtig Ulla rød farve har den fået, den er fin og ville helt sikket have set pisse godt ud på dig med dit lyse hår. du må fikse den så den passer eller lave en omme. Den er rigtig fin. måske man skulle give sig i kap med en model når Liselotte udgiver den. hun er sku en knag til det med opskrifter.

    SvarSlet
  14. Den er blevet utroligt flot.

    SvarSlet
  15. Smuk, smuk og atter smuk er den blevet.
    Glæder mig rigtig meget til opskriften bliver frigivet.
    Jeg har også garn liggende til en cardigan - egentlig til en Peasy, måske er der nok til to .., ellers så ved jeg heldigvis hvor Garnudsalget bor ;)

    SvarSlet
  16. Skal det forståes sådan at du kun har brugt 290 gr garn....eller hvad er det lige jeg har misforstået ? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved ikke hvad du har misforstået Sydhavsboer;0), men forbruget er ganske rigtig 290 gram Blackhill Højlandsuld.:0)

      Slet
  17. Læser med interesse at du overvejer at tørretumbler. Jeg er netop blevet færdig med Lene Holmes "Coco" i Højlandsuld, Gollum. Men ak, den er også blevet for stor.
    Vasker du bare på uldprogarm og tørre på lav varme?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved ikke helt endnu hvordan jeg griber det an Lene. Jeg smutter lige på ferie inden jeg gør noget som helst😃

      Slet
  18. Og er ikke anonym - hilsen Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Kunne ikke vente, så efter uldvask i maskinenen, tørretumbler på svageste varme i ca 20 min. Den blev fin, om end en smule kort. Held og lykke med din. Hilsen Lene

      Slet
    2. Det vil jeg prøve når jeg kommer hjem. Tak Lene.

      Slet