onsdag den 20. november 2013

Så kommer der heller ikke flere Påfugle fra mig

Lone forelskede sig i mine Påfugle og prøvede også den ene på.
Det gik slet ikke. Den var alt for stor til den Petit størrelse hun er.
Opskriften er kun i én størrelse, men den er let at lave om.
Man undlader blot nogle hele mønsterborter. Man skal bare huske at det skal være et lige antal.
Jeg slog først op til et ulige antal, men så går mønstret ikke op, så jeg måtte starte forfra.
Igen har jeg brugt Alpaca og Silk/Mohair, og dog det har jeg faktisk ikke, for det er ikke Silk/Mohairen jeg har brugt, men den "gamle" Super Kid Mohair.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
fra bogen
Strik A la Carte II
af Marianne Isager

GARN:
i farve sort
sat sammen med
i farve SFN75/Antrasit
Én tråd af hver

LEVERANDØR:

PIND:
4 og 5

STØRRELSE:
Diameter hals: 25 cm / Længde: 45 cm / Diameter for neden: 75 cm

BEMÆRKNINGER:
Jeg har for at få i omegnen af størrelse 38 undladt 4 mønsterborter.
Jeg har strikket den kort som begge mine.

21 kommentarer:

  1. Den er så flot, tak for info om str, så ved jeg det hvis min datter også vil have en, altså når jeg er færdig med min egen

    SvarSlet
  2. Det vil hun Gitte! ;0) God fornøjelse.

    SvarSlet
  3. Den er super fin, og så kan hun komme til at holde sig varm, det kan nu også være nødvendigt i den tid vi går i møde, minus grader og sne.
    Min påfugl er kun lige blevet slået op til, men er i trivl om hvor land jeg syntes den skal være, kan godt li at det går ned over min popo. 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Så prøver du den da bare på hen ad vejen Anne Marie. Det er jo så let når den strikkes oppefra og ned.. God fornøjelse med den.

      Slet
  4. Heldige Lone - Den er så flot :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og heldige mig at have så dejlig en unge...

      Slet
  5. Ja heldige Lone - den er smuk ;O))

    SvarSlet
  6. Garnet er købt og klar, om lidt springer den på pindene :-) I en farve inspireret af dig søde Ulla.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor jeg dog er glad for at jeg inspirerer dig Camilla. ... ... .. Og det er gengældt;0)

      Slet
  7. Påfugle er meget smukke.
    ...også de strikkede :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Intet overgår virkeligheden Kirsten, men den strikkede er heller ikke ringe;0)

      Slet
  8. Det er ingen skam at gentage en succes Ulla, og Påfuglen er jo utroligt smuk :) Det er ikke meget det bliver til her på matriklen af strik, men lige om lidt er det heldigvis overstået og SÅ skal der gang i pindende igen. Juhuu

    God aften
    Henriette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver rart for dig når der kommer lidt ro på igen. Pøj pøj med det hele Henriette.

      Slet
  9. Det er en super skøn model :o)

    SvarSlet
  10. jeg er altså imponeret over hvor meget du når at strikke. Det er skønne ting du har vist på det sidste.
    Og tillykke med dine forældre :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pernille. Mine forældre havde en rigtig dejlig dah;)

      Slet
  11. Den er bare luftig smuk og elegant. Wauw.

    SvarSlet
  12. Hej Ulla...fandt indlægget og så er det jo bare at komme i gang med søsters Påfugl :-)

    SvarSlet