tirsdag den 11. marts 2014

Den skønneste asymmetriske sag


Da jeg så Laneway på Ravelry faldt jeg pladask for den.
Lageret blev besøgt og garn fundet frem i en ruf.
Den er blevet akkurat som jeg ønskede den,
og strikket Top Down som jeg elsker det.
Garnerne spiller fantastisk med hinanden. Jeg har fået lige netop det udtryk frem jeg havde tænkt.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
Jeg synes hun laver nogle skønne design.
 
GARN:
Ialt 360 gram fordelt med:
 Ca 60 gram Viscolin fra Isager . Farve: 1000
Ca. 200 gram Blackhill Uld/Bomuld. Farve: lakrids
og
Ca. 100 gram Blackhill Pacalina. Farve: 30
Jeg har strikket med to tråde og Pacalinaen er gennemgående i hele strikken 
 
 
Garnet er fra eget lager, men kommer henholdsvis fra:
Garnudsalg.dk og Balleby i Ebeltoft (lukket for et par år siden).
(PS: Har I set Garnudsalg´s nye hjemmeside. Guf siger jeg bare;)
 
PIND:
3 ½
Rib: 3
 
STØRRELSE:
XL
 
BEMÆRKNINGER:
Jeg strikkede ingen lommer!
 
Ikke sidste gang den opskrift bliver brugt her. Måske næste gang med lommer.

37 kommentarer:

  1. Hold nu - ups var lige ved at bande - hvor er den FLOT!!

    SvarSlet
  2. Forstår sørme godt at du faldt pladask for den - nu er jeg også faldet pladask for din!
    Tillykke med den og dejlig forårsdag til dig :)

    SvarSlet
  3. Wau den er super fin, den kommer du da til at bo i ;)
    Den er putter i kurven, sammen med alle de andre fristelser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også det bliver én der bliver slidt op..

      Slet
  4. Uh, den ser lækker ud - kunne den ikke bruges som tunika til et par leggins? Den ser halvlang ud - har en datter, der ville ønske at fylde sådan en ud

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan jo lave den i lige den længde man ønsker. Min er netop til leggings eller en stram nederdel. Spidsen går ned til knæet.

      Slet
  5. Den er bare ualmindelig smuk :-)

    SvarSlet
  6. Wow, den er godt nok flot! Er opskriften svær? Er nemlig endnu ikke så erfaren med engelske opskrifter:)

    SvarSlet
    Svar

    1. Jeg synes ikke det er en svær opskrift Helle. Har du bare en god strikkeordbog til oversættelse af forkortelser skal det nok gå. Kig evt på www.paapinden.

      Slet
  7. Den er da for FED! Tillykke med endnu en vinder :-)

    SvarSlet
  8. Hold nu helt op hvor er den flot og den blanding af garn lyder skøn :-) jeg drømmer nu. Selvom jeg ikke er den garvede udi engelske opskrifter skal det prøves.

    SvarSlet
    Svar
    1. Øvelse gør mester som du ved, så bare klø på:)

      Slet
  9. Novra den er skøn. Flot mønster, lækkert garn, smukke farver. Igen har du strikket et hit. Jeg får så meget inspiration fra dig, men jeg ender nok med at få et hold i ryggen af at bære rundt på min to-do liste, så lang som den efterhånden er blevet.
    Det skal dog ikke afholde mig fra at købe ind til sådan en, når jeg skal til GUG i maj.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mon det bliver det eneste projekt du køber ind til i Gug;0))

      Slet
  10. Super skøn - og jeg afholder mig helt fra at have drømme om den , men skulle der blive to torsdage i en uge, så vil jeg også have sådan en :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Har du for meget på "to do" listen Marianne;)

      Slet
  11. Rigtig smart :o) skal love for du er produktiv :o)

    SvarSlet
  12. Wauw, hvor er den top-lækker! Har straks føjet den til to-do listen :-) Og der er ingen tvivl om, at jeg vil skele til din variant, når jeg skal i gang..

    SvarSlet
  13. Den ser rigtig dejlig og utrolig spændende ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var hyggelig at strikke og jeg synes det twist med asymetrisk forstykke er godt.

      Slet
  14. Da jeg så den hos dig på Ravelry, faldt jeg pladask for den. Jeg synes ikke jeg har tid lige nu, men opskriften er skrevet bag øret... og måske en dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig ....... En dag Pernille <3

      Slet
  15. Hej Ulla
    Virkelig flot . Hvor er jeg ked af at jeg ikke kan bruge engelske opskrifter.
    Kan man vænne sig til det eller lære det ? For denne er jeg nødt til at have

    SvarSlet
  16. Hej Anonym.
    Øvelse gør mester.
    Prøv en nem opskrift på ex et tørklæde og se om det falder dig let.
    Husk altid at have en oversættelse af forkortelser liggende lige ved siden af opskriften. Du kan bla. finde en sådan på www.paapinden.dk.

    SvarSlet