tirsdag den 30. september 2014

A hint of Pink

Dette eventyr startede med en sweater, men den ville hellere være en kjole og sådan blev det.
Modellen er strikket oppefra og ned med V-hals,
.
 vendestrik på skulderen
og lige tilsatte ærmer.
Jeg valgte ribkanter som afslutning,
og lavede falsk sidesøm ved at strikke 2 masker vrang i hver side.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
Engelsk opskift der kan købes på Ravelry.
 
GARN:
i farverne:
Skiffer (52). Ca 150 gram
Rullesten (51). Ca 200 gram
Slikkepind (8). Ca 6 gram
Totalvægt 356 gram
 
PRIS:
i omegnen af 150 kr!!!
 
PIND:
3,75
 
STØRRELSE:
xl
 
BEMÆRKNINGER:
Som skrevet tidligere har jeg lavet sweateren om til en kjole.
Det gjorde jeg blot ved at strikke den til ønsket længde. Jeg lavede hverken ind eller udtagninger på vejen ned.
Stribemønstret har jeg valgt at lave i 2-2 i stedet for 4-4.
Det bliver endnu en yndling er jeg sikker på.

28 kommentarer:

  1. Super fin og god detalje med den pink stribe :))

    SvarSlet
  2. Er vild med de pink skuldre - Det giver en fantastisk effekt.
    Også meget fint med de to grå i smalle striber.
    Tyder på et rigtigt hit :-)

    SvarSlet
  3. Oh, I really love the colour combination :-)

    SvarSlet
  4. Den ser fantastisk lækker ud:)
    Jeg skal da have afprøvet din fidus med den falske sidesøm, så man slipper for overgangen i striber:)

    SvarSlet
  5. Den ser så lækker ud! En af de slags man flytter ind i fordi de både er smukke og komfi.

    Virkelig lækker Ulla!

    SvarSlet
  6. Kjempefin. Fine farga du har brukt og.

    SvarSlet
  7. Tillykke med endnu en lækker kjole. Fræk detalje med "slikkepinden" - og lækkert garn. Du kan bare det med hurtigt at få noget fra pinden ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nu mere end to måneder siden jeg slog masker op til den her, så hurtig vil jeg nu ikke kalde det Ellen😉

      Slet
  8. Selvfølgelig bliver det en yndling. Den ser så dejlig ud.

    SvarSlet
  9. Tillykke med dit nye hjem, det ser rart, varmt og kanont flot ud. I passer godt sammen. Fin detalje med det pink på skulderen. Endnu en lækker sag fra dine pinde Ulla.

    SvarSlet
  10. Hvor er den bare hyggelig og fin - er bange for at jeg må kopiere den.
    Meget inspirerende blog du har.
    Virtuelle hilsener fra Sjælland

    SvarSlet
    Svar
    1. Sæt i gang Karin. Og tusind tak for ordene.

      Slet
  11. Ej, så flot - det er da en dejlig model :)

    SvarSlet
  12. Hold da op den er flot . Fræk detalje med den pink stribe. Den er supersmart. - og billig !

    SvarSlet
  13. Tak Mona og ja det er skisme billigt for så lækkert noget garn..

    SvarSlet
  14. Hej Ulla. Hvor er den flot. Jeg købte for et stykke tid uden opskriften på Ravelry. MEN...jeg forstår simpelthen ikke nok "strikke-engelsk" til at kaste mig ud i det.
    Især er starten svær for mig. Har du tilfældigvis nogle hints ? 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. www.paapinden.dk har et meget fin oversættelse af forkortelser og hele strikkeord..
      Mit råd er at lade være med at oversætte opskriften før du begynder. Start med at strikke og oversæt efterhånden, så forståe du meget mere fordi der er logik i det og bruger du så ovenstående link er jeg sikker på det går.

      Slet
    2. Tusind tak for hjælpen, Ulla

      Slet
  15. Hej Ulla. Jeg er lige gået i gang med denne trøje og må indrømme at jeg også staver igennem den engelske sttikkejargon. Jeg har ikke engang rigtigt overblik over planen i værket og kan derfor ikke rigtigt gennemskue hvornår det pink på skuldrene skal ind. Er det fra start eller er det der hvor der står shoulders i opskriften? Håber at du kan hjælpe.

    SvarSlet
  16. Hej FreeMe
    Nu er det jo altså temmelig længe siden jeg har strikket den og der er gået rigtig meget strikketøj igennem mine fingre siden, så jeg kan ikke huske hvordan jeg gjorde.
    Jeg gik lige ind på min Ravelryside og kiggede og der var der et billede af hvor jeg sætter det pink ind. Håber det kan hjælpe dig.
    Du kommer til siden via nedenstående link.
    https://www.ravelry.com/projects/Ulla1/a-hint-of-summer

    SvarSlet