torsdag den 17. februar 2011

JEG TROEDE JEG HAVDE REGNET DEN UD......

Jeg havde ganget og divideret og var sikker på at jeg havde nok garn til min poncho. Men da jeg ville tjekke efter at have strikket den første fjerdedel, blev resultatet at jeg kommer til at mangle 100 g...
Shit...
Jeg drog i tænkeboks og kom til det resultat at de fire gennemgående paneler bliver strikket i en anden garn.
En blanding af tvinni-alpaca fra Isager og  sort kidsilk-haze fra Rowan, er hvad jeg har ved hånden, og sådan bliver det.

Som man kan se på billedet her, kan man tydelig se at det er en anden farve og garn, og det tror jeg bliver helt fint.

Det er ellers en spændende opskrift. Meget velskrevet og diciplineret. Kan varmt anbefales...

4 kommentarer:

  1. Hvor ser den spændende ud!
    Jeg krydser fingre for at du har nok garn!

    SvarSlet
  2. Det kan du tro jeg også gør Tine.. Men jeg tror det x

    SvarSlet
  3. Jeg har opskriften liggende, men er endnu ikke kommet i gang, Ulla. Den syntes mig at være en kende kompliceret, men måske jeg skal forsøge mig snart :-)

    SvarSlet
  4. Liselotte du har ret i at opskriften ser noget uoverskuelig ud når man får den i hånden første gang.
    Jeg er en klovn til at overskue sådan en opskrift, så jeg startede bare fra en ende af, og det gik faktisk fint.
    Jeg kunne ikke rigtig finde ud af den måde man skulle lave vendemasker på, så jeg har brugt min egen teknik (vend, slå om, og på tilbagevejen strik sl sm med næste m). Det har fungeret fint for mig.
    Teknikken ved strikningen er at man strikker tre forskellige mønstre på samme tid, og de tre mønstre skal ligge lige for næsen af én hele tiden, så man skal bruge et bord når man strikker.
    Med din strikkeerfaring vil du sagtens kunne strikke den.
    God fornøjelse!

    SvarSlet