fredag den 16. maj 2014

Jeg har slået masker op til ikke et, eller to men hele tre nye stykker strik

Først en cardigan. Let som en fjer og glimrende café strik.
Derefter en sommerbluse som er god TV strik,
og sidst en stola som jeg strikker på imens jeg lytter til bøger og nyder solen.
 
Hvis nogen tænker at jeg da hvis er i Portugal, er det helt korrekt.
Onsdag tog vi af sted mod syd og vender først tilbage til Danmark om tre uger.
 
Claus er som sædvanlig installeret på gården for at tage sig af hus, dyr og jord.
 
 

34 kommentarer:

  1. Rigtig god ferie til jer. Strikketøjet ser som altid spændende ud, glæder mig til at følge det. Særligt den i midten, da jeg stadigvæk ikke har prøvet pacalina.

    SvarSlet
    Svar
    1. Pacalina er bare så skøn Marianne og kan bruges i følgeskab med alle andre garner.... Eller alene...

      Slet
  2. God ferie og tak for god behandling i Gug i lørdags :) Tre stykker strik - så er du vist dækket ind til en hver eventualitet ;) Og så har din smukke Laneway spøgt i mit baghovedet siden sidste weekend :) Men jeg tror lige jeg afventer den nye uld/bomuld.
    Mange hilsner
    Anne D (som du hjalp med garn til en Tealeaves i viol :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro jeg også skal have fingre i de nye farver i uld/bomuld.

      Slet
  3. Har du nu garn nok med....hele tre ting!
    Vil du fortælle lidt mere om garnerne til cardigan og sommerbluse?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan faktisk ikke huske blandingen i garnet til cardiganen. Jeg husker noget med Alpaca og kamel. Hvad der mere er i står hen i det uvisse. Sommerblusen er en tråd silke bourette og en tråd Pacalina .

      Slet
    2. Tak.. Jeg har også planer med bourette og pacalina; mens jeg handlede i Gug i søndags hørte jeg, at det skulle være en rigtig lækker blanding. Jeg skal bare lige finde et mønster.... Måske en strikkeprøve og så Raglanify ....
      God ferie... Jeg flyver til London, men vejret ser noget tvivlsomt ud!

      Slet
  4. God ferie og god fornøjelse med de forskellige projekter - de ser alle lækre ud.

    SvarSlet
  5. Hvor fedt. Masser af strikketid. Bare det var mig. Er de alle egen opskrifter eller er det nyt. ?
    Nyd det og så vil jeg glæde mig til at se hvad du får ud af alt din strikke tid

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker ekstra strikketid Anne Marie;)

      Slet
  6. Kan godt forstå, du trænger til ferie efter de dage i Gug.................meeeen hele 3 uger, er det nu ikke lidt overdrevet, for at restituere fusserne , og så nu, hvor det er blevet sommer i Danmark............
    Alligevel, rigtig go ferie til jer <3
    knus fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke en dag for meget Inger:))))

      Slet
  7. Hej Ulla! Jag brukar kika in på din blogg och tackar för all inspiration jag får. Idag blev jag nyfiken på din stola. Vad är det för mönster du använder?

    Hoppas att du får sköna veckor i Portugal.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en Marianne Isager. Diamanten hedder den. Fra hendes bog Strik a la Carte II

      Slet
    2. Tack Ulla! Den boken har jag redan men jag ska nog titta lite mer noga i den!

      Slet
  8. Skønne ting du er i gang med, med dejlige garner - rigtig god ferie {;o)

    SvarSlet
  9. Hele tre ting på en gang og så i Portugal, der er nogen der kan :)) Rigtig god ferie!

    SvarSlet
  10. Det lyder forrygende! Og sikke en planlægning med strik til alle situationer :)

    SvarSlet
  11. Portugal ? ikke dårligt - slet ikke dårligt ..
    Flotte ting, du har slået op til. Jeg er også blandt dem, der er spændte på pacalinaen. :o)
    Hav et dejligt ophold i Portugal - nu håber jeg du har garn nok med. ;o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  12. Rigtig god ferie Ulla - kan se du er godt forberedt på strikkefronten :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Gå aldrig ned på godt strikketøj CM;))

      Slet
  13. Selvfølgelig skal man have strikketøj, der passer til alle aktiviteter - men har du nok til tre uger ;)?

    SvarSlet
  14. Jeg har mere hvor det kommer fra Anonym,;)

    SvarSlet
  15. Skønne ting du er i gang med, hvad garn strikker du cardiganen i ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anonym. Læs svar højere oppe:)

      Slet
  16. Rigtig god ferie, dejligt at være dækket ind til enhver situation med strikketøj :-)

    SvarSlet
  17. God ferie, og sikke skønne stykker strik :)

    SvarSlet