tirsdag den 12. februar 2013

Ud ad hovedet pude med trekanter

Når jeg får en idé, er der ikke langt fra tanke til handling.
Sådan var det også med denne pude.
Jeg slog nogle masker op og begyndte at strikke trekanter.
Garnet gav sig selv.
 Da ideén udsprang var jeg i Aarhus og havde ikke det store udvalg.
Nogle af farverne var gengangere fra  tæppet jeg lige har strikket.
Pude og tæppe kommer til at klæde hinanden er jeg sikker på.
Jeg havde ikke tænkt på størrelsen da jeg slog masker op.
Ej heller da jeg skulle lukke af igen,
men den endte med at blive aflang.
Med maskesting har jeg broderet nogle tilfældige trekanter på begge sider.
Da jeg kom hjem til Mols igen fandt jeg en pude der passede nøjagtig i størrelsen.
Det var mere held end forstand må jeg indrømme.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
Ud af hovedet og absolut uden notater.
 
GARN:
Blackhill Højlandsuld 14/2 i farven flødeskum
Blackhill Højlandsuld i farven cigar og mørk rosenknop
Blackhill uld/bomuld i farven appelsinskræl
Alle fra Mr Weller
 
Garnerne er alle strikket med 2 tråde på pind 3½
Jeg glemte at veje strikken inden jeg monterede den,
så jeg aner ikke hvor meget garn jeg har brugt.
 
STØRRELSE:
45 cm x 60 cm. Sådan cirka.
 
BEMÆRKNINGER:
Det er sjovt at strikke "ud ad hovedet".
 Jeg kan varmt anbefale det.
 
 
 
 

10 kommentarer:

  1. Virkelig vellykket ud-af-hovedet pude :)

    SvarSlet
  2. Helt enkelt - smukt :)
    Det kræver vist en masse øvelse bare at strikke ud af hovedet ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har altid strikket en del på den måde... Meget til skraldespanden, men også en del der er blevet ok.
      Øvelse gør mester. Men hvor intet voves, intet vindes;)

      Slet
  3. Meget smuk pude i skønne farver og sikke heldig du var, at den passede til din indlægspude:-)

    SvarSlet
  4. Den er rigtig flot. Farverne står smukt til hinanden.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  5. Den er blevet rigtig flot, det ligner ellers ikke et "ud af hovedet" projekt, for den ser så geometrisk korrekt ud, at man tænker der må være en plan bagved. Utroligt at du bare lige ryster sådan en pude ud af ærmet. Jeg er dybt imponeret over den slags for uden opskrift kan jeg knap nok slå masker op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inspiration er der så meget af rundt omkring på de forskellige blogs synes jeg.. Trekanterne har Liselotte (slagt en hellig ko) bla også brugt til en bluse, og hun er blevet inspireret af en blog fra Finland.. Det er bare med at fange tråden.....

      Slet