fredag den 14. december 2012

Den endte på hovedet af Ole

Indrømmet der er koldt derude.
Jeg bruger aldrig hue, mens Ole altid gør.
 
Han har huer,
men han synes den jeg var ved at strikke skulle være hans.
Det var ikke meningen,
men selvfølgelig.
Hver så god.
 
 
FAKTA:
 
OPSKRIFT:
af
opskriften er ganske gratis.
 
PIND:
4½ til rib og 5½ til resten
 
GARN:
fra
 
Farven hedder grå melange
Jeg har brugt 89 gram
 
Den har kostet under 30 kr at strikke!
 
Garnet er en vidunderlig superblød merino uld,
der har fået en gang spraymaling.
 
 
BEMÆRKNINGER:
Selv strikkere der ikke er vandt til at strikke efter engelske opskrifter
kan sagtens være med her.
 
Denne version er strikket lidt længere end opskriften foreskriver,
så den går godt ned over ørerne på Ole.
Om det er klædeligt til ham, kan nok diskuteres, men han elsker det.
 
 

3 kommentarer:

  1. Fin hue du har strikket til din elskede.Kender garnet; helt enig , det er superblødt.Har netop strikket 2 gange Black Beacon HAt ( fundet på Ravelry ) til min nye kæreste. Det er også en fin model , som jeg tror du vil kunne lide. Har desværre ikke haft tid til at lægge billeder på Ravelry , men en dag sker det.

    SvarSlet
  2. Det er i hvert fald en flot hue !
    og godt med en varm hue om ørerne i dette vejr.
    hilsen mona

    SvarSlet
  3. Jeg kan godt forstå han stjal den, godt scoret Ole :-)

    SvarSlet