onsdag den 4. januar 2012

SKAL MAN ABSOLUT HAVE EN UNDSKYLDNING FOR AT KØBE GARN? NEJ VEL!

I dag har jeg fået en bette pakke fra min ynglingsgarnpusher.



I den var der bla. lækkert Mohair garn

.Jeg har haft et ambivalent forhold til dette langhårede garn,
og har kun tidligere strikket sjaler op i det.

Men jeg er blevet nysgerrig.
For jeg kan se at mange blander denne type garn
med andre garner, og så må jeg da også prøve det.

Jeg har en helt bestemt model i tankerne,
som jeg tror vil være smuk i en blanding af

Den garn har jeg  både i sort, grå og i mørk sand.
Jeg kan se den sandfarvede sammen med honning og
den sorte sammen med enten den grå eller sorte.

Der skal leges med strikkeprøver, farver og garnsammensætninger kan I tro.

Jeg købte forresten også lidt mere, nu jeg var igang;O)


 Noget så skørt som garn lavet af gamle jeans.
Det er blødt og lækker og har en skøn struktur.
Det glæder jeg mig til at sætte pindene i.

Lidt morbærsilke og og en uld/silke garn blev det også til.
Begge i hvid. Om de skal bruges sammen eller ej,
vil tiden vise. 

Men først skal jeg lige have lavet min Green Tea færdig.







10 kommentarer:

  1. Åhhhh altså Ulla, jeg sidder her og savler - det ser lækkert ud og hvilke skønne farver ;O)
    Er du sikker på alt det kunne være i en bette pakke?

    SvarSlet
  2. En bette pakke - det må vist være en af de berømte jyske underdrivelser :-) Flot garn, og jeg glæder mig til at høre, når du har strikket med genbrugs-jeans-garnet, om det er et godt garn. Det er i hvert fald en sjov ide.

    SvarSlet
  3. Alt er jo relativt ikke;0) men ret skal være ret det var en bette pakke. Kun 30 x 25 x 38. Jeg har lige målt den;O)

    Jeg er fuldstændig skudt i den gule Kirsten. jeg savler også over den.

    Jeg glæder mig til at prøve Jeans-garnet kan du tro Susan, og jeg skulle kende mig selv dårligt hvis jeg ikke laver et indlæg om det til den tid.
    Men jeg kan sige dig allerede nu at den føles og mærkes som en rigtig lækker garn.

    SvarSlet
  4. Jeg strikker i genbrugs-jeans-garnet lige nu. Det bliver lækkert blødt! Det er selvfølgelig, som andet bomuld, lidt uelastisk at strikke med, og "fnuldrer" lidt, så det klør i næsen:-) Men resultatet bliver altså godt. Et ekstra plus for mig, er at den ikke trækker skæv, som jeg havde problemer med i hør/bomuldsblandingen. Nu er jeg spændt på, hvad du siger til mohairen. Jeg har, ligesom dig, haft det lidt blandet med den type garn... og så hader jeg simpelthen garn, der fælder. Rigtig god fornøjelse med den bette pakke:-) Mvh Helle

    SvarSlet
  5. Veninden og jeg har også lige afsendt en bestilling til garn-paradiset. Det bliver så godt!

    SvarSlet
  6. Uh, det der mohair er lækkert. Jeg er startet på Cumulus, hvor mohair er en af trådene. Det er såååå blødt og lækkert.

    SvarSlet
  7. Det er lækre sager du har købt. Mohairgarnet ser skønt ud og jeg tror du har ret i, at det får et helt andet udtryk, når det strikkes sammen med andet garn. Jeg kan godt lide dit valg af modeller, ingen tvivl om, at det bliver flot.

    SvarSlet
  8. Uhh - det ser lækkert ud. Blev fristet af jeansgarnet - linket til din garnpusher er fluks lagt ind som favorit på min pc :-)

    SvarSlet
  9. Jeg "kom også til" at bestille garn fra samme sted forleden, så jeg håber, der lander en god pakke hos mig inden længe.

    SvarSlet
  10. Jamen det er jo ikke til at holde ud at kikke på dit valg af garn denne her gang også Ulla.Jeg sidder jo og savler...men har lovet mig selv ingen garn køb lige nu....tror jeg nok :O))

    SvarSlet