torsdag den 3. november 2011

JEG SKULLE NOK HOLDE MIN MUND, men jeg kan ikke lade være, for jeg bliver så ærgerlig.


                                   Jeg har købt dette hæfte: Home Collection 2011

              af Helga og Marianne Isager samt et enkelt design af Åse Lund Jensen.

       Jeg valgte selv at købe hæftet, så jeg kan ikke klandre andre for at jeg gjorde det,
                    men jeg blev så ærgerlig da jeg kom hjem og kiggede det igennem.


 Hæftet blev primært købt fordi jeg er faldet for Åse Lund Jensens "gamle" opskrift på et tæppe.

 Jeg har lige bestilt lidt garn hos Mr. Weller, som jeg er sikker på vil være helt perfekt til det.

                                               Der er i alt 12 modeller i hæftet,

                                             hvoraf de to af dem er vaskeklude !!!
                                                    Vaskeklude, come on altså!!

                                  Én er et tørklæde der tidligere er udsendt af Helga!!
          Nå ja der kunne jo være nogen der ikke har strikket det endnu, men snyd kalder jeg det.

                                             Et barnevognstæppe i zig-zag mønster,
                                der ligner et der ligger til fri afbenyttelse på Ravelry.!!
                                                                   Hvor originalt!

                                              Opskriften på tæppet er slet ikke i hæftet,
                           det har man glemt at få med, så der er et løst blad ved siden af?!
                                                     Hvem sagde korrekturlæsning?


                          Der er fire puder, hvoraf jeg  selv lavede én der ligner den ene i 2004.

                                                            Der er også opskrifter på  
                                                                 et tehætteovertræk,
                                                              et overtræk til en bøjle
                                                        og en barnevogsnspynteting.

                                            Ting som jeg aldrig kunne finde på at lave.
               Ja altså bøjleovertrækket har jeg lavet masser af, da jeg var en stor skoletøs.

                     .    Jeg blev skuffet, meget skuffet, da jeg kiggede hæftet igennem.

                                              Måske er jeg ene om at have den oplevelse,
                                        men jeg synes det er kedeligt at så gode kapaciteter,
                                    der virkelig kan hvis de vil, laver sådan en gang makværk.

                        Jeg kunne lade være med at have købt hæftet. Det gjorde jeg ikke.

                              Og jeg er glad for opskriften på tæppet af Åse Lund Jensen.



16 kommentarer:

  1. Enig!
    Helt, helt enig.
    Jeg har ikke købt det.

    SvarSlet
  2. Hej Ulla... ja, jeg skulle vel egentlig også holde min mund, men forstår din frustration. Den der med korrektur og grundigt gennemarbejdede opskrifter er vist ikke så ukendt endda. Jeg har tidligere læst om frustrationer omkring fejl og mangler i Isagers opskrifter Amimono knit collection. Vi kan jo alle lave fejl, men hvis det er om og om igen, kunne man måske få tanken, at der ligger lige lovlig meget arrogance bag, fordi man er et kendt/anderkendt navn? Er det forkert af mig, at mene? Mvh Helle

    SvarSlet
  3. Øv, hvor surt.
    Jeg tog afsted sidste fredag for at købe det nye No 11, 12 ,13. Heldigvis fik jeg kigget i det først, og blev så også enig med mig selv om, at det kunne jeg vist godt leve foruden :-)

    SvarSlet
  4. Jeg havde selv overvejet at købe hæftet, men jeg nåede at kigge det igennem i butikken først og fik samme oplevelse som dig, så hæftet blev lov at blive.

    SvarSlet
  5. Jeg bliver næsten mundlam. Jeg kan ikke lidt at rette home collection ned, for jeg holder egentlig så meget af mange Isager-design, de seneste år især af Helgas.
    Og jeg synes home collection udmærker sig med stor skønhed i sit farvevalg.
    Men jeg har heller ikke købt det - og jeg gør det heller ikke. Der er ikke gods nok i det - hvordan man end vender og drejer det.
    Men det er en smuk brochure.

    SvarSlet
  6. der skulle da stå "rakke ned" ikke "rette ned"

    SvarSlet
  7. Kan ikke være mere enig - home collection ( min bare ).

    Godt jeg ikke er faldet for fristelsen og tak for advarslen.

    SvarSlet
  8. Øv altså og så øv igen - sikke noget makværk ;-(

    kh Jane

    SvarSlet
  9. Jeg har også købt hæftet og har det præcis ligesom dig.
    En anden gang skal jeg lige smugkigge, inden jeg køber.....

    SvarSlet
  10. Det virker godt nok lidt letbenet ..
    mvh Mona

    SvarSlet
  11. Synes altså det er helt utroligt, hvad de to damer kan tillade sig efterhånden.
    Vaskeklude!!!! Og man bliver sgu endnu mere harm, når man så ser den pris de forlanger for en vaskeklud på deres hjemmeside - Kejserens nye klæder.
    Kan godt forstå du blev skuffet

    SvarSlet
  12. Hvor er det godt at der er nogen der åbent melder ud hvad de mener. Jeg har ikke selv set det omtalte hæfte men kender mig selv godt nok til at vide jeg ville ha´ blevet godt varm i betrækket og hamrende arrig hvis jeg havde købt det. Så tak for advarslen. Go´ strikkedag til alle, trods alt.... Mange hilsner fra Joan M.

    SvarSlet
  13. Kan godt forstå, at du er skuffet. Jeg havde overvejet at købe hæftet; det gør jeg ikke nu. Tak for advarslen.

    SvarSlet
  14. Jeg har også købt det, og jeg har det ligesom dig!

    SvarSlet