mandag den 5. september 2011

LIDT LOKAL ER MAN VEL BLEVET


                                     Disse to skønne kvinder driver en lille bitte frokostrestaurant. 
                                 Mange lokale kommer vejen forbi og spiser frokost hos de to.

                                 Vi kigger også ofte forbi. I dag sammen med et par venner. Ren rå hygge.


Der er to retter at vælge imellem. En kødret og en fiskeret.  Menuen skifter hver dag.

Prisen på 4,50 euro er så rimelig at man næsten ikke kan forstå det kan lade sig gøre.



I dag var der Bacalhau, (klipfisk).

Jeg elsker klipfisk og det er en overraskelse hver gang, for klipfisk kan laves på (siger portugiserne selv) over 100 forskellige måder.
Jeg er endnu ikke blevet præsenteret for en måde jeg ikke kunne lide.

I dag indbagt med løg og krydderurter og med  ris og brune bønner i lækker velsmagende tomat sovs. Dertil som altid frisk salat.


Min elskede mand spiser helst ikke noget der har været ude at svømme, så valget var let.
Gris til ham.
Også veltillavet som altid.
De to venner fra Danmark var også til gris.
Synd for dem, synes jeg.

                                                                      Dessert fik vi også.
De laver de mest vidunderlige lækre buddinger, kiksekager, chokolademousse og mange flere forskellige.
                            Jeg fik ikke taget billede af dem før de var spist. Sorry.

                                En dejlig frokost i skøn selskab og med lækker mad.


Da vi kom hjem lå der aviser fra Danmark til Ole .


Jeg vil gribe strikkepindene og strikke lidt striber, mens Ole læser de væsentlige overskrifter op for mig.

10 kommentarer:

  1. Hvor ser der hyggeligt ud! Tænk at man kan få lækker hjemmelavet mad til den pris. Det er da utroligt:-)

    SvarSlet
  2. Det ser rigtig hyggeligt ud, jeg havde også taget fisken mums.
    Uha hvor jeg glæder mig til at se din trøje, den ser så lækker ud, i skønne farver.
    Majbritt

    SvarSlet
  3. Jeg tror, at I hygger. Det er dejligt at læse :-)

    Striberne ser virkelig lovende ud, Ulla :-)

    SvarSlet
  4. Lækkert og hyggeligt ser det ud.

    Vil du ikke lige nyde et glas portvin på mine vegne ;-)

    SvarSlet
  5. Det lyder som om der bliver råhygget ;O)
    Er der noget bedre end at sidde med strikketøjet, mens manden læser højt - jeg er vild med det ;O)

    SvarSlet
  6. Der bliver da rå hygget til den store guldmedalje :O)) Jeg have også valgt fiske menyen,sidder da helt og savler nu .... hjælp mit tastetur kan ikke klare det :O)))

    SvarSlet
  7. Alså hvor må det være en skøn oplevelse disse små steder med lokal mad er bare det bedste ved at rejse...;-)

    Dine striber ser bare lækre ud - jeg glæder mig meget til at se den færdig.

    Jeg har endnu ikke fået begyndt på min model da jeg stadig ikke kan blive enig med mig selv om hvilken opskrift jeg skal strikke efter....men det skal være topdown og med raglan ærmer så meget er besluttet....;-))

    Kh Jane

    SvarSlet
  8. Det "gode liv" er godt nok ikke så tosset. NYD det.

    SvarSlet
  9. Jeg er ikke den store fiskespiser, men det der ser nu lækkert ud :-)
    Det ser godt nok hyggeligt det lille sted!

    Det går vel nok godt med striberne!
    Den er du da snart færdig med :-)

    SvarSlet