torsdag den 7. juli 2011

JEG MÅ HUSKE STRIKKETØJ OG LÆSESTOF TIL TOGET

Berlin kalder forude. Vi er fire hold venner der tager derned ca én gang om året. Denne gang i fire dage Jeg glæder mig.

Men først skal alle forberedelserne lige klares. Benene barberes, tæerne lakkeres. 


Og så skal der jo også lige smides noget i kufferten. Vi skal med toget kl. 7.50 fra Aarhus i morgen tidlig,  så der er dømt vækning kl. 5.15. Derfor skal alt være klar i dag, så kun toiletsagerne skal pakkes inden afgang.

Vejrudsigten siger. SOL, og lidt regn , men temperaturer oppe på 25 grader.
Derfor har jeg pakket lette kjoler og overdele. Bl.a  mine to nye toppe. Selvfølgelig skal et af mine hjemmestrikkede sjaler med, og lige en poncho og den fine røde til skulderen, som er blevet en virkelig yngling.  Der kunne jo ske at blive lidt køligt. Ikke.
En paraply må jeg også hellere huske, ikke for at være pessimist, men DMI siger jo altså at der godt kan komme et par dråber vand.
Det var hvis det. Ja, jeg har selvfølgelig også lige smidt et par skjorter og underbenklæder i til min kære husbond. Han skal jo også have lidt med.


Og ikke at forglemme. På en lang togtur skal der hygges igennem. Selvfølgelig med en masse snak, men bestemt også med pindene mellem hænderne, måske en roman i ørerne eller ind imellem en bog i hånden. Og så pengene til kaffe og deslige på vejen ned (og hjem). Det bliver dejligt. YES

7 kommentarer:

  1. Hvor lyder det bare hyggeligt Ulla.
    Jeg vil ønske dig/jer en rigtig god tur.

    SvarSlet
  2. TAK Benthe.
    Det tror jeg på vi får...
    Rigtig dejlig weekend til dig og dine.

    SvarSlet
  3. Berlin SKØN by - heldige dig og rigtig god fornøjelse!
    Husk at der er en fantastisk hyggelig strikkebutik i Berlin, den kan man næsten ikke gå glip af som strikker ;O))

    SvarSlet
  4. OBS OBS!! Garnbutikken hedder Handmade Berlin (ikke for at lokke ;O)

    SvarSlet
  5. Tak Kirsten..Det lyder fristende, men jeg tror jeg holder mig i skindet... bla. fordi jeg vist har rigelige fibre på lageret... meennn jeg har lige noteret mig adressen, hvis nu vi skulle komme i nærheden...Du høre nærmere, hvis den får besøg af mig;OD

    SvarSlet
  6. Åh, jeg er også vild med Berlin.
    Og lige netop Handmade Berlin er en butik jeg også har besøgt flere gange :-)
    Man kan jo altid kigge!! ;-)

    Håber i får en fantastisk tur!

    SvarSlet
  7. I ønskes en rigtig dejlig tur til den skønne by Berlin.

    SvarSlet