onsdag den 2. februar 2011

SORT SJAL FÆRDIG

Så fik jeg mit sorte sjal færdig. Stort og lækkert blødt er det blevet. Min skulder kalder allerede på det...
Med en bredde på 3 m var der en del masker. Jeg har løseligt talt op: 850 masker til sidst. Så kan jeg da godt forstå at det tog mig  næsten 20 min. at strikke én pind.

Jeg er vældig fornøjet med resultatet. jeg har lavet en lille finurlighed i den ene side. Jeg har tyvstålet ideen her: transatlantic.

                                                                  Faktaboks:

Opskrift: flamboyan af en af mine ynglinge Stephen West.
Velskrevne og gode sjaler/tørklæder han laver
Garn: Tvinni-alpaca fra Isager (fra lageret;0D)
Forbrug 1,6 nøgle= 817 meter
Pind: 4
Størrelse: 3 meter på den ene led 85 cm på den anden.

4 kommentarer:

  1. Uhmm, hvor ser det dejligt, varmt og hyggeligt ud.
    En rigtig smart detalje, så kan du "låse" det uden at skulle binde det.
    God fornøjelse til dine skuldre- de trænger sikkert stadig:)

    SvarSlet
  2. Det ligger over min skulder lige nu Marianne. Du kan tro det er rart med "låsemekanismen", så det ikke falder af! Du er velkommen til at "låne" ideen, som jo netop ikke er min men Stephen Wests´s

    SvarSlet
  3. Jeg er VILD med det, hvor er det dog fedt!!

    SvarSlet
  4. Tak skal du ha Camilla.. Jeg er faktisk også selv lidt vild med det. Var lidt nervøs for at det ville blive lidt kedeligt i helt sort og legede lidt med tanken om at lave en kant i kontrastfarve, men nu synes jeg det er helt ok i ensfarvet...

    SvarSlet