torsdag den 10. februar 2011

FORÅRS SJAL

Jeg er så heldig at jeg har en masse tid til mig selv i denne måned. Det bliver voldudnyttet til en masse gode strikketimer.

Det er bla. blevet til dette skønne sjal, i en skøn sart lyseblå bomuld og hør og med striber af råhvidt. Rigtig forårsagtig og med en dejlig tyngde.
Det er kæmpestort, som jeg holder af. Modellen er som sædvanlig lavet en del om, som jeg jo også ynder at gøre.

Jeg startede lige efter opskriften, men efter at have brugt 100 g af den skønne Morbærsilkegarn, blev jeg enig med mig selv om at det ville blive for tutenuttet hvis jeg fortsatte. Den brede blå stribe forneden gør at sjalet bliver helt anderledes, synes jeg..

Jeg afsluttede med en enkelt stribe af morbærsilken og derefter 5 riller retstrikning med dobbelt garn i blå.

                                                         Fakta:

                     Opskrift: 3-4-hap-shawl af  Veera Välimäki
               Garn: morbærsilke fra Garnudsalg.dk og Lima fra Løve Garn
                 Garnforbrug: 100 g morbærsilke og 210 g Lima
                                                        Pind: 3

4 kommentarer:

  1. Smukt sjal - skøn udsigt du har.

    SvarSlet
  2. Tak for rosen Heidi, og ja det er en herlig udsigt.

    SvarSlet
  3. WOW, hvor er det blevet flot!
    Jeg bliver da overhovedet ikke misundelig over den udsigt :-)

    SvarSlet
  4. Tak Tine.. Det er blevet et dejligt sjal, og jeg bruger det allerede en del.

    SvarSlet